PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozwiazac umowe o prace na okresie probnym?

  • 1. Data: 2002-10-27 21:06:57
    Temat: Jak rozwiazac umowe o prace na okresie probnym?
    Od: "Artur" <a...@x...wp.pl>

    Pracuje obecnie w firmie, w ktorej jestem zatrudniony na okres trzech
    miesiecy, okres probny. Poniewaz moje stosunki z moim szefem sa bardzo
    trudne do wytrzymania, zastanawiam sie nad rozwiazaniem umowy o prace.
    Prosze o rade jak to mozna najlepiej zrobic, aby nie mialo to negatywnych
    konsekwencji w przyszlosci.

    --
    Artur
    mailto:a...@x...wp.pl

  • 2. Data: 2002-10-27 21:20:09
    Temat: Re: Jak rozwiazac umowe o prace na okresie probnym?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 27 Oct 2002 22:06:57 +0100, "Artur"
    <a...@x...wp.pl> zakodował:

    >Prosze o rade jak to mozna najlepiej zrobic, aby nie mialo to negatywnych
    >konsekwencji w przyszlosci.

    Najlepiej wytrzymać do końca umowy - ale i tak częste zmiany pracy
    mogą mieć negatywne konsekwencje.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-10-27 22:09:49
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    > Najlepiej wytrzymać do końca umowy - ale i tak częste zmiany pracy
    > mogą mieć negatywne konsekwencje.

    nio
    najlepiej wytrzymać .
    ja też tak myślałem i dostałem wypowiedzenie na 2 tygodnie przed
    zakończeniem okresu próbnego .

    swiadectwa pracy z 3 miesiecy nie musisz nikomu pokazywac .

  • 4. Data: 2002-10-27 23:19:05
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "sqrczak" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakończeniem okresu próbnego .
    >
    > swiadectwa pracy z 3 miesiecy nie musisz nikomu pokazywac .

    Jesli to umowa na trzymiesieczny okres probny, a nie na czas okreslony trzy
    miesiace, to z tego co pamietam i co widze w kodeksie na inforze, to mozesz
    normalnie zlozyc wypowiedzenie .

    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:

    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,

    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,

    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-27 23:20:47
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

  • 6. Data: 2002-10-27 23:35:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 00:20:47 +0100, "Krzysztofsf"
    <K...@p...poczta.gazeta.pl> zakodował:

    >Jesli to umowa na trzymiesieczny okres probny, a nie na czas okreslony trzy
    >miesiace, to z tego co pamietam i co widze w kodeksie na inforze, to mozesz
    >normalnie zlozyc wypowiedzenie .

    Zgadza się, ale i przy porozumieniu i przy wypowiedzeniu przez
    pracownika zasiłem masz dopiero po 3 miesiącach i na 3 miesiące - więc
    ma to negatywne konsekwencje. Jedynym rozwiązaniem nie niosącym
    negatywnych konsekwencji jest wytrzymanie ;)
    Można jeszcze rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy, ale
    to też nie najlepiej wygląda w papierach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-10-27 23:53:29
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > ma to negatywne konsekwencje. Jedynym rozwiązaniem nie niosącym
    > negatywnych konsekwencji jest wytrzymanie ;)

    Oczywiscie, ze masz racje. Taka forma rozstania, "oplacalna" jest jedynie
    wtedy, gdy nawet po uplywie okresu trzymiesiecznego nie bedzie sie
    kwalifikowal na zasilek. (zdaje sie , ze mniej niz 180 dni przepracowanych w
    ciagu ostatnich 12 miesiecy...tyle pamietam z ostatniego razu;))

    Pozdrawiam
    Krzysztof