PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak przerwać to błędne koło › Re: Jak przerwać to błędne koło
  • Data: 2002-11-08 12:03:00
    Temat: Re: Jak przerwać to błędne koło
    Od: Jan Jakub <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Nov 2002 20:57:12 +0100, "misii" <m...@o...pl> wrote:

    >Dlaczego od razu okradl? moze jego rodzice pracowali na niego cale zycie?

    i co? najpierw jako jedyni rodzice placili za szkole podstawowa,
    pozniej placili za srednia - hm... no tak - za wyzsza to chyba nie
    placili - albo i nawet placili i okazuje sie, ze wydali te pieniadze
    na marne skoro nie rozumiesz tych zaleznosci ;-)

    no widzisz - tak to juz w Polsce jest, ze za te szkoly, do ktorych
    uczeszczales to nie zaplacili jedynie Twoi rodzice, ale zaplacili za
    nie podatnicy... nie?

    to taka forma "inwestycji" - Ty teraz wyksztalcony za pieniadze
    spoleczenstwa masz pracowac i placic podatki, aby inne dzieci tez
    mogly skonczyc szkoly - w ten sposob wlasnie splaca sie ten dlug
    spoleczny...

    >Wyjechal, i przynajmniej pracuje, a ilu bezrobotnych "okrada" kraj?

    ilu bezrobotnych okrada kraj? ;-) zastanow sie lepiej co ci twoi
    rodzice robia, ze stac ich bylo na wychowanie Ciebie - ojciec jest
    gornikiem a matka pracuje na kolei... nie? wiec oboje pracujac w
    nierentownych galeziach aktywnie powiekszaja dziure budzetowa
    wysuwajac co chwila kolejne zadania podwyzki plac i swiadczen...

    i nie obrazaj sie przypadkiem za ten moje dywagacje... chce Ci tylko
    powiedziec, ze najwyrazniej jestes jeszcze zbyt mlody, zeby zrozumiec
    na czym polega panstwo...

    i na koniec - nie mam nic przeciwko ludziom, ktorzy wyjezdzaja za
    granice dla lepszego zycia - sam spedzilem ostatnie 15 miesiecy w NY i
    prawdopodobnie na stale osiade w stanach... mimo to - daleki jestem od
    wypowiedzi w stylu - "wyjechalem z tego zalosnego kraju" - fakt -
    Polska to bardzo dziwny kraj... ale czasu komunizmu juz sie dawno
    skonczyly - i teraz jezeli ktos krytykuje stan tego kraju - mozna go
    zapytac - a co Ty zrobiles zeby w Polsce bylo lepiej? no? zakladam, ze
    masz juz za rowno czynne jak i bierne prawo wyborcze - no? co zrobiles
    na poprawienie sytuacji w kraju?

    a moze jestes wlasnie jednym z tych, ktorzy wyjechali idac na latwizne
    a teraz jeszcze opowiadaja na lewo i prawo jak to zrobili wszystkich
    na szaro? no?