PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy › Re: Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy
  • Data: 2003-09-09 07:20:31
    Temat: Re: Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niech porozmawia z przelozonymi logistyka/magazyn. Jesli sie wstawia za
    nim
    > do szefa to przynajmniej sposob rozwiazania umowy moze wynegocjowac mniej
    > bolesny. Poniedzialek, szefowi firmy juz moglo minac i moze bardziej
    > "ludzko" spojzec na sprawe. Wystarczajaca kara bedzie, jesli po okresie
    > probnym nie podpisze umowy...a moze i z tym sie rozmysli, jesli porozmawia
    > na spokojnie z winowajca i jego przelozonymi (jesli faktycznie beda
    chcieli
    > go poprzec).

    A jak nie, to odwołać się do Sądu Pracy. Zwolnienie dyscyplinarne należy się
    tylko za rażące naruszenie obowiązków pracownika lub utratę z jego winy
    uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy. Brat nie naruszył obowiązków
    pracownika, więc zwolnienie dyscyplinarne jest bezpodstawne. (Tylko nie
    piszcie bzdur, że naruszył obowiązek bezwypadkowej pracy, bo to idiotyzm).
    Ponadto założę się, że skoro to nie był pierwszy incydent z udziałem tej
    felernej bramy, to zapewne nie spełnia ona dotyczących jej norm, w związku z
    czym wypadek powstał z winy pracodawcy (naruszenie przepisów BHP itp.). A za
    to grożą kary. I tym bym argumentował swoją "prośbę" o wycofanie zwolnienia
    dyscyplinarnego.

    pzdr.
    SławekM