PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak nie szukac pracy... › Re: Jak nie szukac pracy...
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak nie szukac pracy...
    Date: Wed, 22 Mar 2006 15:28:59 +0100

    januszek napisał(a):
> [...]
    To teraz ja ocenię umiejetnosci Twoje :)

    >Jak ja zachowałbym się na jego miejscu? Otóż na prośbę o sprzedaż
    > samego siebie odpowiedziałbym tak:
    > ,,Mam na imię Ziemek, lubię czytać książki, ostatnia jaką czytałem to:
    > 'Norwegian Wood' Haruki Murakamiego, książka osadzona w realiach
    > Japonii lat 60-tych.
    A jaka z tego korzyść dla klienta?
    I dlaczego nie ma ani cienia analizy potrzeb (np. jakim pracownikiem
    byłby pan zainteresowany)przed przystąpieniem do prezentacji "towaru"
    (siebie)?

    > Po tej lekturze wyraźnie widzę, że Japończycy już w
    > latach 60-tych mieli problemy, do których myśmy jeszcze nie doszli,
    > przez co widać wyraźnie jak bardzo jesteśmy w niektórych sprawach
    > zapóźnieni.

    I znów to samo - a jaka z tego korzyść dla klienta?
    I skąd wiesz, ze go to interesuje? - analizy potrzeb dalej nie ma. Do
    tego dochodzi gadulstwo i kompletny brak upewnienia się, czy klienta to
    w ogole interesuje.

    > Ostatni film na jakim byłem w kinie to: 'Prawdziwa
    > historia Czerwonego Kapturka' - rysunkowa niby-bajka, o pragnącej
    > rozpocząć życie seksualne, młodej dziewczynie, której babcia prowadzi
    > podwójne życie a wilk okazuje się być dziennikarzem śledczym - bardzo
    > polecam - taki film to wspaniała rozrywka pomagająca pozbyć się stresu
    > i nabrać ochoty do pracy. To tyle.
    Po raz trzeci - jaka z tego korzyść dla klienta?
    Gdzie zaprezentowaleś się jako dobry handlowiec?
    Opisując swoje hobby wymieniłeś tylko atuty filmu a nie swoje własne.

    > Na kogo wypisać fakturę?
    Czy to Twoja technika zamykania sprzedaży na tak?

    > Płatność gotówką czy przelewem? Gotówka
    > premiowana jest dodatkowym rabatem.
    Czy to sposób na przełamywanie obiekcji klienta?

    > Jeżeli podpiszemy umowę o stałej
    > współpracy rabat będzie jeszcze większy i otrzymacie dostęp do
    > Internetowego systemu składania zamówień...".
    Wreszcie jakaś korzyść. Szczerze mowiąc, jedyne, co mnie zainteresowało,
    to jak taki system wygląda.

    Ogólnie cieniutko... na 2+

    pozdr.
    m.