PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak negocjować wynagrodzenie ? › Re: Jak negocjować wynagrodzenie ?
    From: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak negocjować wynagrodzenie ?
    Date: Mon, 18 Apr 2005 13:13:17 +0200

    Użytkownik "Robert" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d403f2$gcb$1@inews.gazeta.pl...
    > Udało się, wreszcie otrzymałem propozycję pracy.
    >
    > Zostałem zaproszony na sfinalizowanie procesu rekrutacyjnego i podpisanie
    > umowy. Napewno będzie jeszcze poruszana kwestia finansów.
    Na pewno będzie poruszana i nie tylko. Zarobki to akurat jeden z wielu
    elementow umowy (choć niewątpliwie jeden z najważniejszych), które można
    negocjować przy zawieraniu umowy. Weźmy takie coś - zakaz konkurencji po
    rozwiazaniu umowy o pracę. I co? Przy zmianie pracy będziesz mógl startować
    tylko w innej branży. Uważnie tą umowę przeczytaj, a najlepiej poproś o nią
    jeszcze przed spotkaniem, żebyś nie negocjował "na gorąco", tylko miał czas
    się przygotować.

    > Na rozmowie o prace podałem pewne stawki (na okresie próbnym i po nim) ale
    > nie specjalnie mnie one satysfakcjonują.
    >
    > Czy mam jakieś szanse na to że wynagordzenie, które mi zostanie
    > zaproponowane będzie wyższe o tego, które ja podałem ?
    Moim zdaniem masz. Po pierwsze mądry pracodawca, jesli kandydat podał zbyt
    niską stawkę - daje mu stawkę wyższą, żeby kandydat się nie frustrowal, że
    np. jego kolega na tym samym stanowisku zarabia 2 razy więcej. Po drugie -
    jeśli chcą z Tobą podpisać umowę to też będą skłonni do wiekszych utępstw.

    Nie daj sobie wcisnąć wariantu podpisania umowy przez np. panią z
    księgowości albo pana z kadr, który na każde pytanie odpowie: "nie ja tu
    decyduję". Podpisuj z szefem i to dopiero wtedy, gdy każda kwestia umowy
    będzie wyjaśniona.

    Negocjuj najważniejsze na końcu, zaangażuj oponenta w negocjacje. Potem
    trudniej mu będzie się wycofać.

    > A jak zaproponują mi tyle ile chciałem na rozmowie, to ile procent mogę
    > maksymalnie jeszcze do tego wynegocjować 10% - 15 % ?
    Trudno podać gotowy scenariusz.

    > Dodam, że to pracy będe musiał dojeżdzać 30 km w jedną stronę własnym
    > samochodem, w związku z czym można by się powoływać przy negocjacjach na
    > wzrost ceny bęzyny.
    Argumenty rzezc ważna - przygotuj więcej niż 1.

    > pozdrawiam szukających pracy
    Pozdrawiam również, choć nie szukam :)
    m.