PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak najszybciej zerwać umowę o pracę ? › Re: Jak najszybciej zerwać umowę o pracę ?
    From: "fart" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak najszybciej zerwać umowę o pracę ?
    Date: Tue, 17 Jun 2003 17:19:55 +0200
    Sender: a...@f...onet.pl@dial-1612.jgora.dialog.net.pl

    > 50-cio godzinny tydzień pracy i 6-cio dniowy czasami (wtedy 60-cio
    godzinny),
    > Jak idzie na urlop na tydzień to musi 6 dni brać nie 5, W Regulaminie
    firmy
    > jest wpisana 1,5 h przerwy na obiad (w KP dopuszcz aię max 60 min) Tak
    naprawdę
    > żadnej przerwy niema, praca 1 maja i 3-ciego maja bez możliwości odbioru
    dnia
    > wolnego (jakby to nie było święto) płacenie część do banku nie wiadomo jak
    > naliczone część do ręki nie wiadomo od czego się liczy podatek, zus etc.

    Kurdelebele.
    Więc pracodawca ma skopaną ewidencję czasu pracy ... jak pracownik prowadzi
    własną ewidencję w sprawach spornych ... sąd przy przyznaje rację
    pracownikowi ....

    No to wg mnie Laleczko* już go masz :)))))))):
    Jeśli ma Twój mąż tą ewidencję ... kiedy i ile pracował A NIE ZAPŁACONO NU
    ZA TĄ PRACĘ ..... to już możesz rozwiązać umowę o pracę z winy pracodawcy
    ................ wg kodeksu pracy

    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.
    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także
    wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 11 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    Jak pisałem, cytowałem, w poprzednim poście ... nieprawidłowe wypłacanie
    wynagrodzenia jest naruszeniem podstawowych obowiązków pracodawcy wg kodeksu
    pracy:

    Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
    1) zaznajamiać pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków,
    sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich
    podstawowymi uprawnieniami,
    2) organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy,
    jak również osiąganie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich uzdolnień i
    kwalifikacji, wysokiej wydajności i należytej jakości pracy,
    3) (skreślony),
    4) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić
    systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    pracy,
    5) terminowo i prawidłowo wypłacać wynagrodzenie,
    6) ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
    7) stwarzać pracownikom podejmującym zatrudnienie po ukończeniu szkoły
    prowadzącej kształcenie zawodowe lub szkoły wyższej warunki sprzyjające
    przystosowaniu się do należytego wykonywania pracy,
    8) zaspokajać w miarę posiadanych środków socjalne potrzeby pracowników,
    9) stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz
    wyników ich pracy,
    9a) prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
    akta osobowe pracowników,
    10) wpływać na kształtowanie w zakładzie pracy zasad współżycia
    społecznego.

    powołujesz się na ten art.94 ust 5 i rozwiązujesz sama umowę o pracę z winy
    pracodawcy z powodu w trybie art 55 KP

    masz z głowy ......
    pamiętajjjjjjjjjjjj masz mieć dowody pracy pracownika ..... czyli ewidencję
    czasu pracy prowadzoną przez męża

    pozdrawiam
    fart

    kurdelebele
    * - Laleczko - to u mnie określenie miłej osoby, która posiada wiele zalet.