PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa tego nie rozumiem › Re: Ja tego nie rozumiem
    From: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ja tego nie rozumiem
    Date: Fri, 21 Jun 2002 16:06:33 +0000 (UTC)

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik leszek napisał:
    > (...)
    >
    > Zależy w jakiej firmie i z jakim zakresem obowiązków. Są firmy, w
    > których i ta kwota jest wygórowana, bo dyrektor ma np. 2 podwładnych i
    > praktycznie za nic nie odpowiada.

    Może znasz firmę, gdzie szukają kogoś do takiej roboty ? Masz już pierwszego
    chętnego.

    > Tak być może było za komuny, teraz nawet w budżetówce wiele osób pracuje
    > poza godzinami pracy - o ile poważnie traktuje to, co robi.

    Znam także wielu takich ludzi, jednego nawet osobiście. Jednak pracownik
    zawsze może powiedzieć, że jego dzień pracy jest taki i prawo jest po jego
    stronie. Dyrektor nie może powiedzieć, że robota leży, bo on pracuje do
    16.00. Ma tak kierować firmą, aby było zrobione. Właśnie za to więcej mu
    płacą.

    > No, dyr lub prezes, który robi robotę za kogoś, to wybacz określenie
    > dupek lub nieudacznik. Szef rozdziela zadania, znaczną część uprawnień
    > deleguje niżej i ma do każdej roboty konkretną osobę. Znam firmy, w
    > których są tzw. obowiązki niechciane - nie ma ich kto zrobić. Jest to
    > syndrom firmy źle zorganizowanej, z rozpaskudzonymi bądź źle opłacanymi
    > pracownikami.

    Masz wiele racji, ale wyjaśnię, o co mi chodziło. Miałem raczej na myśli
    odpowiedzialność za pracę innych, a nie osobiste wykonywanie pracy. Pracownik
    może się wcześniej zwolnić, znaleźć jakieś wytłumaczenie, pójść na chorobowe
    itp itd. Dyrektor tak nie może zrobić, bo jego szefów to nie interesuje.