PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ja już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie...

  • 21. Data: 2002-07-05 06:54:56
    Temat: Re: Ja już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie...
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    > To zalezy, nieglupim pomyslem jest zalozyc podobna dzialalnosc co szef i
    > przejac czesc
    > jego klientow. Moj znajomu odwalil taki numer swojemu pracodawcy, kiedy
    ten
    > go zwolnil,
    > przejal najlepsza czesc rynku w terenie, poniewaz byl handlowcem i mial
    > bezposrdeni
    > kontakt z klientami, wiedzial czego oczekuja, wiedzial, gdzie sa slabe
    > punkty firmy(bylego
    > pracodawcy i w nie zaatakowal). Udalo mu sie, chociaz moralnosc jego
> [...]
    Moralność nie ma tu nic do rzeczy!!!!!!!!
    Tak pączkują firmy.Normalka.
    Jest to wręcz system WZORCOWY.
    To nie teoria tylko proza życia.
    Doświadczony "prywaciarz".

  • 22. Data: 2002-07-05 07:25:11
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Dlaczego? Nie takie zagrywki robią ludzie... ;))

    Syn do ojca: tato, co to jest etyka?
    Ojciec: nie interesuj się, to dla dorosłych.
    Syn: ale tato, powiedz...
    Ojciec: no dobrze; wyobraź sobie, że kontrahent przez pomyłkę zapłacił
    dwa razy za ten sam towar. I tu w grę wchodzi właśnie etyka. Powinienem
    się tymi pieniędzmi podzielić ze współnikiem czy nie?

    Pzdr: Dogbert

  • 23. Data: 2002-07-05 07:48:39
    Temat: Re: Ja już mam dosyć harowania
    Od: "mercedess" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dzięki Bartek za logiczne przedstawienie sprawy. Wczoraj napisałał fajną
    odpowiedź, ale mi się komputer zawiesił i teraz nie wiem, czy oddam cały sen
    sprawy, którą wczoraj opisałam. Spróbuję.

    Nie jest to jednak takie proste, bo mój szef nie zrezygnuje ze zwierzchnictwa
    służbowego. Uwielbia na przykład, gdy przynosi mu się kawę...

    Na początku mojej pracy, gdy poprosił mnie o kawę, to myślałam, ze sobie robi
    żarty. Na rozmowie kwalifik. miałam jasno określony zakres mojej pracy. Nie
    spodziewałam się, że tak to będzie wyglądało, zwłaszcza że wcześniej
    pracowałam w równie znanej firmie i każdy obsługwał się sam, łącznie z
    prezesem. Moje poczucie godności buntuje się, gdy "robię za kelnerkę"...
    Kawę to ja mogę zrobić, ale mężowi... Nie chcę, zebyście mnie źle zrozumieli -
    są bowiem sytuacje, w których chętnie bym tą kawę zrobiła, ale są to
    przypadki sporadyczne i spontaniczne.

    Cała ta praca jest jakaś dziwna - panuje tu męski szowinizm, bo kobiety nie
    mogą awansować. Ten przywilej mają tylko mężczyźni. Oczywiscie płeć piękna
    jest inaczej traktowana - gorzej.

    A w ogóle to mam też poczucie, że marnuję swoje studia mając taką
    pracę.Dodam, że przy przyjmowaniu do pracy ustaliliśmy warunki, które mi
    odpowiadały). Rzeczywistość okazała się inna.
    Rozsadza mnie, jak sobie pomyślę, że nie mam pracy, w której mogłabym się
    fajnie czuć. Wiem, że niektóry z Was powiedzą, że powinnam się cieszyć, że w
    ogóle mam pracę, ale są rózne spojrzenia na to.

  • 24. Data: 2002-07-05 08:58:31
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Dlatego jeszcze raz Ci radze albo poszukaj nowej pracy albo zarejestruj sie
    jako firma i pracuj dlatego samego typa a le uwazaj zeby w kontrakcie nie
    bylo mowy o wymogu swiadczenia tej pracy przez Ciebie (lub jakiegokolwiek
    Twojego pracownika) osobiscie. W koncu w kontraktach miedzy firmami
    zporadycznie okresla sie jaka osoba ma wykonywac zlecenie (tak bywa podczas
    realizacji kontraktow wdrozeniowych na systemy informatyczne kiedy klienci
    przegladaja CV-ki konsultantow)
    POwodzenia.

    Użytkownik "mercedess" <m...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ag3j0n$5j7$1@news.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 25. Data: 2002-07-05 09:15:30
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik mercedess napisał:

    > Nie jest to jednak takie proste, bo mój szef nie zrezygnuje ze zwierzchnictwa
    > służbowego. Uwielbia na przykład, gdy przynosi mu się kawę...

    Przejście na DG z finansowego punktu widzenia ma sens, jeżeli możesz
    wystawiać fakturę na 4-5k, dla mniejszych sum skórka nie warta wyprawki.
    Minusem wersji z DG jest to, że np. będziesz miała prawo do 14 dni
    przerwy w świadczeniu usług - albo wcale, albo do niepłatnej.
    Dochodzenie ewentualnych praw z powództwa cywilnego, więc PIP i sąd
    pracy odpada (powództwo cywilne to czas i pieniądze).
    Jeżeli nie będziesz miała klauzuli, że możesz wystawiać fakturę bez podpisu,
    to co miesiąc będzie cyrk z odbiorem faktury. Za fakturę można płacić z
    opóźnieniem, itd, etc, ....

> [...]
    > są bowiem sytuacje, w których chętnie bym tą kawę zrobiła, ale są to

    Co to jet prawdziwe upokorzenie dowiesz się, jak będziesz miała do
    spłacenia kredyt hipoteczny, a pracodawca dowie się, o kredycie i że np.
    mąż nie ma pracy.

    > A w ogóle to mam też poczucie, że marnuję swoje studia mając taką
    > pracę.Dodam, że przy przyjmowaniu do pracy ustaliliśmy warunki, które mi
    > odpowiadały). Rzeczywistość okazała się inna.

    Pracodawca zawsze może zasłonić się tym, że zmiana zakresu obowiązków
    nie trwająca dłużej niż 3 miesiące nie stanowi zmiany warunków pracy i
    płacy. Ponadto jesteś zobowiązana do wykonywania poleceń pracodawcy
    leżących w zakresie Twoich kwalifikacji, a parzenie kawy leży w takim
    zakresie praktycznie każdej osoby.

    Siedź cicho, uśmiechaj się i szukaj nowej pracy, jeżeli w tej nie
    wytrzymasz długo. Tak zrobiłby profesjonalista.

    Pzdr: Dogbert

  • 26. Data: 2002-07-05 09:41:25
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > Moralno?c takiego post´powania jest godna najwy›szego uznania i pochwa 1/2 y .
    > IMO oczywiscie

    Piszesz to z pozycji pracownika, prawda? Tez tak kiedys myslalem. I zdarzylo
    mi sie odchodzac z pracy zabrac pracodawcy strategicznego klienta. Nie
    jestem z tego dumny (mimo, ze to klient wyszedl z propozycja kontynuacji
    wspolpracy) i nie uwazam tego za moralnie nienaganne. Oczywiscie, wyznaje
    zasade wolnego rynku i konkurencji, ale jako Czlowiek staram sie miec pewien
    kregoslup moralny, i troche mnie on boli z tego powodu.

    pzdr
    MM
    -

  • 27. Data: 2002-07-05 09:52:31
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > zasade wolnego rynku i konkurencji, ale jako Czlowiek staram sie miec pewien
    > kregoslup moralny, i troche mnie on boli z tego powodu.

    Jez.eli ktos' proponuje konkurencyjny produkt klientowi by?ego pracodawcy,
    to jest to jak najbardziej normalne i zgodne z etyka; kupiecka;.
    Naganne jest wtedy, jez.eli ktos' k?amie i oczernia, kradnie baze; danych i
    przy okazji niszczy ta;, która; ma pracodawca lub nieuczciwa; droga;
    pozyskuje informacje na temat warunków handlowych konkurenta, np.
    kradna;c dokumenty. Istnieje poje;cie konkurencji uczciwej i nieuczciwej i
    da sie; je rozgraniczyc'.

    Pzdr: Dogbert

  • 28. Data: 2002-07-05 09:59:31
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
> [...]
    >dwa razy za ten sam towar. I tu w grę wchodzi właśnie etyka. Powinienem
    >się tymi pieniędzmi podzielić ze współnikiem czy nie?

    To mi sie podoba :)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 29. Data: 2002-07-05 10:41:34
    Od: "mercedess" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dzięki Wam za odpowiedzi.

    > Co to jet prawdziwe upokorzenie dowiesz się, jak będziesz miała do
    > spłacenia kredyt hipoteczny, a pracodawca dowie się, o kredycie i że np.
    > mąż nie ma pracy.

    *** masz rację - ja właśnie spłacam z mężem kredyt hipoteczny i szef o tym
    wie. No tak - już teraz się nie dziwię.

> [...]
    > płacy. Ponadto jesteś zobowiązana do wykonywania poleceń pracodawcy
    > leżących w zakresie Twoich kwalifikacji, a parzenie kawy leży w takim

    ***ale pocieszenie...Parzenie kawy może i leży w zakresie kwalifikacji ale
    nie w zakresie obowiązków. Kurde - oszaleję.

    > Siedź cicho, uśmiechaj się i szukaj nowej pracy, jeżeli w tej nie
    > wytrzymasz długo. Tak zrobiłby profesjonalista.

    ***tak też robię. NIe daję po sobie poznać, że coś jest nie tak, ale
    wewnętrznie się rozbrajam.

  • 30. Data: 2002-07-05 11:08:33
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Dzięki Wam za odpowiedzi.

    Sprobuj sie dogadac, ze w niektore dni bedziesz przychodzila pozniej, skoro do
    pozna musisz siedziec...zawsze jakas ulga i czas dla dziecka bedzie.

    :))....na filmach to nie raz widzialem, jak pluli do takiej zaparzanej
    kawki...i mieszali, zeby ladna pianka byla:)..szef tego sie nie boi:)))...a
    moze wlasnie dlatego twoja kawa "wyjatkowo" mu smakuje? ;)

    Pozdrawiam
    Krzysztof