PracaGrupypl.praca.dyskusjeInspekcja pracy › Re: Inspekcja pracy
  • Data: 2005-06-17 00:56:30
    Temat: Re: Inspekcja pracy
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d8rft6$24j$2@news.onet.pl...

    > A w jaki sposob PIP przeprowadza te kontrole, zeby nazwisko nie
    zostalo
    > ujawnione? Przeciez jak sie zjawia w firmie to beda ogladali moje
    teczki
    > a nie wszystkich :) Dosc latwo sie wtedy polapac o kogo chodzi.

    Gdy inspektor PIP przychodzi na kontrolę do firmy, to jest to kontrola
    kompleksowa, a nie tylko jakiejś jednej sprawy zgłoszonej przez
    pokrzywdzonego pracownika.
    Poszczególni inspektorzy mają przydzielone poszczególne rejony
    (geograficzne), nad którymi sprawują pieczę. Często podejmują kontrolę
    z własnej inicjatywy, bez sygnałów od pracowników.
    Czasem kontrolują wyrywkowo, a w małej firmie to nawet dokumentację
    każdego pracownika, listy płac, ewidencję obecności, bhp, regulaminy
    itd. itp. i najczęściej jakieś uchybienie się znajdzie.
    W firmach budowlanych czasem ograniczają się do spraw bhp i ppoż.,
    szkoleń, badań lekarskich, uprawnień pracowników zatrudnionych na
    budowie.
    Ale nigdy nie wiadomo, czy inspektor PIP nie jest szwagrem dyrektora
    zakładu pracy.

    wa