PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac? › Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    From: Cam <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Date: Fri, 21 Jan 2005 14:19:41 +0100

    On 2005-01-21 11:59:44 +0100, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> said:

    > Jakos tak ten konkurencji nie widac, a kolega ktory pracowal w studiu
    > graficznym gdzie na kilkadziesiat PC'etow stal jeden MAC opowiadal jak
    > posadzenie kogos przy MAC'u traktowane bylo jako kara czy zsylka.

    A jak w akwarystycznym kupowałem dafnie i nikogo nie było to stałem
    pierwszy! Przyznasz, że spostrzeżenie prawdziwe, a treści w nim tyle
    samo, co w Twojej opowiastce o "koledze"?

    > Po prostu
    > MAC jest modny, jak iPod, ot taka fajna snobistyczna zabawka. Ale pokaz mi
    > firmy gdzie PC'ety zostalyby zastapione MAC'ami.

    W firmie robiącej reklamy dla Mentosa. Rok temu. Pecety wyleciały,
    stanęły G5 i płaskie monitory.

    > Ponadto Linux akurat ma swoja nisze (glownie serwery HTTP, FTP, mail) i w
    > tej roli nie ma wielkiej konkurencji, a im bardziej MS + BSA beda
    > przykrecac srube i im wieksza uwage bedzie sie przykladac w firmach do
    > legalnosci softu, tym powszechniej linux bedzie stosowany.

    Jako serwer może i tak, jako desktop - do niczego się nie nadaje.

    Ale ad rem: korporacja informatyków... Uprawnienia do 1 GFlopa,
    egzaminy na więcej... heh. Marzy Wam się. Szybciutko po powstaniu
    takiej korporacji znaleźlibyśmy się 10 lat za Ugandą, tak jak w tej
    chwili pod względem dostępu do pomocy prawnej. Zauważcie jak bardzo
    system prawny w Polsce jest rozmontowany i niedostępny, wrogi
    obywatelowi. Niezłe buty szyjecie nam wszystkim.

    pozdrawiam
    Cam