PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - trudny wybór › Re: Informatyk - trudny wybór
    From: "Piotrek" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - trudny wybór
    Date: Sat, 11 Sep 2004 18:15:45 +0200

    Użytkownik "zorad" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:chv39l$r8s$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam dosc dziwne pytanie.
    > Czy wg. Was lepiej jest (zakladam, ze dostepne sa 2 mozliwosci)
    >
    > 1. Podjac prace jako informatyk w bardzo dobrej i renomowanej firmie
    > informatyczniej w Polsce z mozliwoscia rozwoju, szkolen itp i niezlej
    pensji ?

    > czy
    >
    > 2. Wyjechac do Anglii jako projektant/programista i pracowac w zwyklej
    > nieduzej firmie informatycznej, zaoszczedzic moze 2 x wiecej kaski,
    > wyszlifowac jez. ang, po 1 , 2 latach wrocic i ... zaczynac "od poczatku"
> [...]

    Witam,

    A wiec wybor jest JEDEN.

    Jechac do Angli i pracowac jak BIALY czlowiek. Zapomnij ze w Polsce sa
    renomowene firmy , szkolenia , mozliwosc rozwoju i niezla kasa :-))))))
    Treaz zaczol sie etap kiedy do Polski zaczna naplywac firmy z zachodu i duze
    firmy (tak sie nazywaja w Polsce) beda sie konsolidowac z poterznymi
    molochami europejskimi.
    Duze firmy jak Prokom, ComputerLand, ComArch nie wytrzymaja konkurencji i
    beda (juz to sie dzieje) stosowac agresywne budzety. Duza firma w Polsce
    jest firma srednia w Europie. Sama niema racji bytu w obecnej sytuacji
    gospodarczej (no chyba ze jej prezesem jest Krauze ale jego dni sa
    policzone).
    Co za tym idzie atmosfera racy nie jest ciekawa i nie polecam tych firm w
    obecnym czasie.
    Sam ucieklem z jednej z nich i chwale sobie wybor firmy oferujacej mi prace
    na zachodzie. Po 2-3 latach pracy moze sie okazac ze styl zycia i byc bedzie
    mi na tyle odpowiadac iz do Poslki bede przyjezdzac ale w celach
    trystycznych.

    Tak wiec jak masz mozliwosc wyjazdu to wiej i sie nie zastanawiaj ani
    minuty.

    Posypie sie moze gromy na moja osobe ale wole pracowac na zachodzie anizeli
    w Polsce w obecnej sytuacji politycznej i gospodarczej.

    salut
    Piotrek,
    ps.: na zachodzie zobaczysz jak zyje sie w krajach do ktorych Polska dorowna
    ale wg oponi fachowcow za jakies 20-30 lat.