PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk (programista/projektant) - cechy pożądane › Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    From: Herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Date: Fri, 11 May 2007 11:24:29 +0200

    > z tego co zauwazylem do tej pory to wiekszosc ludzi upierajaca sie by
    > sprawdzac takie teoretyczne badziewia robi to na zasadzie 'skoro ja to
    > kulem pare lat to inni tez maja, bo to esencja wiedzy' a to nie jest
    Nie kułem, jakoś samo mi wpadło na pierwszym semestrze.

    > tak do konca. IT to nie jest pitu pitu o teoriach uniwersyteckich.
    > czlowiek zwiazany z IT ma usiasc i wyrzezbic tego sqla albo pare linii
    > kodu a to jakiej jakosci to bedzie wiaze sie raczej z doswiadczeniem a
    > nie z wiedza o teoretyczna. w rekrutacji pomagalem do tej pory
    > zaledwie raz, ale od razu ustalilismy ze zadajemy pytania typu 'jak
    > bys zrobil to albo optymalizowal tamto' bo to sa umiejetnosci na
    > ktorych nam zalezy. nikt nie bedzie placil za rozwiazywanie rownan
    > albo innych krzyzowek.
    To już przerobiłem w praniu, pisane kobyły przez średnio inteligentnych
    programistów, które wyprzedzają możliwości wydajnościowe o dekadę, wiem, że
    można narzucić programiście styl, zapodać testy jednostkowe etc. ale ja
    wolę ludzi myślących samodzielnie.

    Zresztą myślący człowiek prosto po studiach, z chociażby minimalnym
    doświadczeniem w danej techologii, jest dużo wydajniejszy niż kiepski
    programista z takim samym doświadczeniem, ale z logiką zaliczoną ze ściągi.