PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk (programista/projektant) - cechy pożądane › Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    From: Any User <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Date: Fri, 11 May 2007 11:13:12 +0200

    > z tego co zauwazylem do tej pory to wiekszosc ludzi upierajaca sie by
    > sprawdzac takie teoretyczne badziewia robi to na zasadzie 'skoro ja to
    > kulem pare lat to inni tez maja, bo to esencja wiedzy' a to nie jest

    Dokładnie tak. Większość programistów zdaje się mieć klapki na oczach i
    widzi swoją pracę tylko od strony stricte technicznej, jednocześnie nie
    starając się nawet dostrzec jej od strony menedżerskiej.

    > oczywiscie powyzsze odnosi sie do wiekszosci firm z branzy IT, ale nie
    > wszystkich. jak potrzebujesz kogos zeby wymyslil mega zlozony algorytm
    > to wtedy pewnie teoretyczna wiedza bedzie lepszym wskaznikiem, ale to
    > IMHO nie dotyczy polskiego rynku IT.

    Ja powiem tak: jeśli potrzebujesz kogoś, żeby wymyślił mega złożony
    algorytm, to przede wszystkim tak układasz zadania, aby:

    a) moduł z tym algorytmem był możliwie najlepiej odseparowany przez
    interfejsy od reszty programu, która już taka złożona nie jest

    b) moduł ten był zastępowalny innym modułem, implementującym to samo w
    sposób gorszy, np. 30x wolniejszym, ale możliwym do napisania przez
    zwykłego programistę

    Po czym zatrudniasz tanich programistów, którzy piszą większość kodu (a
    nie ma co ukrywać, większość pracy nad dowolnym programem jest trywialna
    dla "taniego programisty"), łącznie z tymi kiepskimi
    modułami-zamiennikami (aby coś zaczęło działać), po czym wynajmujesz na
    chwilę "zaawansowanego programistę", który pisze właściwy moduł z mega
    złożonym algorytmem.

    Taki model jest z biznesowego punktu widzenia optymalny.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com