PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy / dorabianie / upadek etc. › Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    From: i...@t...pl (Tlen)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    Date: 25 Aug 2002 11:05:18 +0200

    Witaj Pawel,

    W Twoim liście datowanym 25 sierpnia 2002 (10:51:52) można przeczytać:

> [...]
    PS> Nie bronie studentom dorabiac, ale niech nie pisza ze zrobia za 200 zl to
    PS> samo co firma za 60.000 zl.
    PS> Jeden chce miec dobry system, a drugiemu wystarczy byle g...
    PS> (I nie wyciagajcie przykladow fuszerki za 60.000 zl, bo czarna owca zawsze
    PS> sie trafi i wsrod firm)
    PS> To sa prawa rynku, klient moze wybrac.
    PS> Ten co za 200 zlotych chcial zrobic moze zaoferowac chyba tylko chwiejny
    PS> system, ktory pracuje w scisle okreslonych warunkach, dopoki nie padnie, a
    PS> wtedy mozna sobie zamowic nastepny za 200 zlotych, bo student nie podjedzie

    Zgadzam się w 100%, dlatego też zbulwersowało mnie to, że za 200
    złotych ktoś oferuje zrobienie profesjonalnego sklepu internetowego.

    PS> Zlecanie projektow informatycznych u takich "specow" za 200 zl. wyglada tak
    PS> jak chodzenie po porade podatkowa nie do doradcy podatkowego a na stadion
    PS> dziesieciolecia do handlarzy. Na pewno taniej i moze poradza.

    Jak jednak widzisz wielu w naszym kraju woli takie porady niz
    profesjonalne, bo myslą, ze zaoszczędzą, ale nie patrza
    perspektywicznie co będzie później jak to nagle przestanie działać.
    Dlatego też firmy liczące sie na rynku zlecają tego typu projekty
    firmą, a nie studentom. Wiedzą, że firma zapewni im dalszą obsługę
    produktu i zazwyczaj nie znika jak bańka mydlana. W internecie
    pojawiaja sie w chwili obecnej dziesiątki ogłoszeń ludzi, którzy wedle
    mojej oceny łapią wszystko, aby zarobić parę groszy i bazują na
    ludzkiej głupocie. I bardzo prosze nie obrażajcie się, ale tak jaest w
    większości przypadków prawda.

    Izabella