PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabiają naukowcy na uczelni? › Re: Ile zarabiają naukowcy na uczelni?
    From: Maciej Koziński <m...@n...patrz-do-stopki.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile zarabiają naukowcy na uczelni?
    Date: Sun, 01 Jun 2003 14:52:31 +0200

    -=Przemek=- wrote:
    > Tak z ciekawości - doktoranci wiadomo - grosze, natomiast ile zarabiają
    > średnio doktorzy oraz jeszcze wyżsi stopniem naukowcy na polskich uczelniach
    > (głównie interesują mnie politechniki)?

    To zależy. Uczelnie stosują tzw. siatkę płac - zaszeregowują pracownika
    do określonej kategorii, w której określone są dolna i górna granica
    płacy zasadniczej. Polityka jest różna. Młode uczelnie (także
    państwowe), chcące pozyskać kadrę, potrafią szarpnąć się na górną
    granicę. Tam, gdzie polityka jest krótkowzroczna, raczej oszczędza się
    na płacach, dlatego należy spodziewać się dolnej granicy (w przypadku
    adiunkta z tytułem doktora - ok 1500 PLN).
    Generalnie dobrze wiedzie się na uczelniach samodzielnym pracownikom
    naukowym - od habilitowanego wzwyż. Często ciągną oni kilka etatów na
    kilku różnych uczelniach zarabiając na macierzystej 3000 i więcej przy
    kosztach uzyskania przychodu 50%. By jednak do tego dojść, potrzeba
    kilkunastu lat ciężkiej pracy, przebijania się łokciami w obarczonym
    specyficznymi przypadłościami środowisku, za małe pieniądze (często
    obsługa administracyjna uczelni ma lepsze płace i warunki pracy).
    Generalnie sukces zalezy od tego, na jak życiowego i wartościowego
    zwierzchnika/promotora się trafi.

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/