PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Ile zarabia programista na Slasku

  • 11. Data: 2006-09-06 11:16:12
    Temat: Re: Ile zarabia programista na Slasku
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    p...@a...pl napisał(a):
    > Jakkolwiek dziwny to język w ,ktorym nie wiadomo czy $zmienna to int,float,czy
    > tez tablica zwierząt :)

    Object ;)

    --

    glos

  • 12. Data: 2006-09-06 11:28:38
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Krzysztof Krasoń <K...@o...pl> wrote:
    > Co do pierwszego to kwestia estetytki, a drugiego to masz
    > np. http://www.phppatterns.com/docs/?idx=design

    ok, biorę to na klatę. Przepraszam i odszczekuję pod stołem: w PHP5
    można pisać programy. Właściwości PHP5 to dla mnie rzeczywiście nowość.
    Dalej jednak będę się upierać, że nie każdy webmaster znający PHP to
    programista.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 13. Data: 2006-09-06 11:31:47
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

    > ok, biorę to na klatę. Przepraszam i odszczekuję pod stołem: w PHP5
    > można pisać programy. Właściwości PHP5 to dla mnie rzeczywiście
    > nowość.

    To jest fajne: "if we want to get paid what we deserve as PHP coders, we
    need PHP5. "

    B.

  • 14. Data: 2006-09-06 11:42:37
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

    > To jest fajne: "if we want to get paid what we deserve as PHP coders,
    > we need PHP5. "

    i to: "For me the real thing to be afraid of is not PHP going the way of
    Java but simply being eclipsed as a primitive technology for building
    web solutions. "

    B. (już zmykam z tego wątku)

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 15. Data: 2006-09-06 16:51:37
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 06 Sep 2006 11:16:02 +0200, Dawid <d...@p...fm>
    w <edm3qc$50h$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Poraz kolejny w tym temacie pokazujesz jaki z Ciebie ignorant. Prosiłem
    > Cię, żebyś nie wypowiadał się o czymś o czym nic nie wiesz.

    Ale kiedy PHP potrafi obsysać jak odkurzacz marki Rainbow.
    Dawno nie sprawdzałem, ale czy semantykę ?: mają na przykład nadal inną
    niż reszta świata?

    > Gwarantuje Ci, że taki kod "wygląda" bardzo dobrze. Osoby, które nad nim

    Albo bardzo syfiasto, zależnie kto go produkuje.

    > To, że PHP nie jest tak dobrze zorientowany obiektowo nie znaczy
    > (chociaz PHP5 w zupelnosci wystarczy), ze programistow PHP masz
    > klasyfikowac nizej. Wiecej pokory! Pracowalem jako programista Javy i
    > .NET. Mialem doczynienia z programistami z wieloletnim stazem i jakos
    > nikt nie mial uprzedzen do PHP a napewno cechowala ich pokora. Wiec
    > jakim prawem Ty piszesz takie glupoty?

    Jeżeli _JA_ piszę, że po czymś pewnie by mnie zemdliło, to _JA_ jestem
    autorytetem w tym, po czym by _MNIE_ zemdliło.
    PHP jest zrobiony do tego, żeby na szybko sklecić jakąś stronkę, i tak
    powstał. Potem się rozwijał metodą ruchów Browna (patrz na przykład
    dokumentacja do funkcji pracujących z Postgresem i zmiana API w 4.2,
    słodki), miał kilka debilnych rozwiązań (czytałem pl.comp.lang.php,
    przestałem jak się okazało, że znam odpowiedzi na jakieś 90% pytań
    zadawanych na grupie, z połowa pytań to: w domu dziana, na serwerze nie,
    dlaczego? i odpowiedź REGISTER_GLOBALS).
    Sorry, ale akurat PHP dzięki swojej dostępności ma największy odczuwalny
    bagaż mdlących rozwiązań, w czym wannabe programiści od Krasnala (coś w ten
    deseń instalowałem kiedyś pod windą, ale się nakląłem na matoła, który
    zhardkodował ścieżkę instalacji) mu nie pomagają.

    > Nie liczy sie jezyk programowania ale sposob tworzenia i podejscia do
    > danych rozwiazan.
    > I uwierz mi, ze sporo moglbys sie nauczyc od programistow PHP w takiej
    > firmie jak Interia.

    Na temat programowania, czy na temat programowania w PHP?

    Osobiście wolę lepszy młotek.

    > Dawid

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 16. Data: 2006-09-06 17:04:03
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 6 Sep 2006 12:42:37 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    w <edmc7f$ca0$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > i to: "For me the real thing to be afraid of is not PHP going the way of
    > Java but simply being eclipsed as a primitive technology for building
    > web solutions. "

    To jest lepsze:
    "PHP is loosely typed and arguably doesn.t need all of Java.s data types
    - many are required for the Java runtime to be cross platform."
    Nieszczególnie rozumiem, jakie Java's datatypes are required for Java
    runtime to be cross platform.

    Albo: "If loose typing was simply bad, Perl would no doubt have died out
    long ago", hmm, w Perlu od kopa są 3 typy :)), a i operatory porównania
    są dorzeczne: == i eq.

    Ogólnie fajna stronka, można ją zabookmarkować na okazję flejma php vs
    prawie cokolwiek.

    > B. (już zmykam z tego wątku)

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-09-06 17:26:26
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    [...]

    > Albo bardzo syfiasto, zależnie kto go produkuje.

    Z całym szacunem, ale to co napisałeś wyżej dotyczy każdego języka
    programowania. Choć oczywiście zgodzę się, że PHP przez swoją konstrukcję
    powoduje, że syfiastość jest tam łatwiejsza do osiągnięcia niż w takim
    np. pythonie.

    [...]

> [...]
    > zadawanych na grupie, z połowa pytań to: w domu dziana, na serwerze nie,
    > dlaczego? i odpowiedź REGISTER_GLOBALS).

    Są strony i Strony. :) Ty zaś prezentujesz stereotyp, który może był
    prawdziwy przy wersji php3, czy może nawet 4, ale jest nieszczególnie
    prawdziwy dla php5.

    [...]

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2006-09-06 17:58:18
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 6 Sep 2006 17:26:26 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@e...elsat.net.pl> napisał:

    > Są strony i Strony. :) Ty zaś prezentujesz stereotyp, który może był
    > prawdziwy przy wersji php3, czy może nawet 4, ale jest nieszczególnie
    > prawdziwy dla php5.

    Php3 to ja chyba na oczy nie widziałem.
    W php4 sporo pisałem, i ciekawostki powyżej są z tego, co napisałem,
    widziałem i co mnie walnęło.

    Jakby mi płacili tyle za pisanie w php, co teraz dostaję za c++ (i
    okazjonalnie Java, Perl, Unix shell), to pewnie byłbym na topie z
    najnowszymi ficzerami php5 - obiektowością, czyli tym, co mam teraz i od
    dawna w Javie i C++.
    Dostępność PHP powoduje, że biorą się za nią ludzie którzy
    nieszczególnie mają pojęcie o programowaniu w ogólności, i to potem
    rzutuje. Rynek jest przesycony przez gości, którzy napisali 4 strony na
    krzyż, uważają, że światem rządzi mySQL, a (SQL|HTML)injection kojarzy
    im się z zastrzykiem u weterynarza.
    I po prostu dostanie normalnej, porząnie płatnej roboty przy PHP jest
    trudne ze względu na takich ludzi. A ja nie mam czasu specjalizować się
    w PHP gdy istnieją łatwiejsze ścieżki do dostania porządnych pieniędzy
    będąc programistą. A wiem, że jak będę musiał, nadrobienie zaległości
    w PHP to będzie może kilka tgodni dla samego języka.
    Biblioteki i szablony to inna sprawa, ale to kwestia rozwoju technologii
    webowej w ogólności, transformaty XMLa wyglądają na dość obiecujące
    rozwiązanie.

    ja czyli jakub
    Revoke.