PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zaleglego urlopu ?

  • 1. Data: 2004-12-27 09:57:09
    Temat: Ile zaleglego urlopu ?
    Od: "cz3s" <c...@g...pl>

    Witam
    Mam pytanie. Pracuje w firmie od poczatku wrzesnie i z koncem grudnia konczy
    mi sie umowa. Niestety nie moge liczyc na jej przedluzenie . Ile przysluguje
    mi urlopu za te 4 miesiace pracy? Wg moich obliczen 7 dni ale wg obliczen
    mojego szefa 3 dni. Rocznie mam 20 dni urlopu wg stazu pracy. Pomozcie.

    Pozdrawiam

    Cz3s

  • 2. Data: 2004-12-27 10:41:40
    Temat: Re: Ile zaleglego urlopu ?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "cz3s" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    obliczen
    > mojego szefa 3 dni. Rocznie mam 20 dni urlopu wg stazu pracy.

    Na zadane pytanie można będzie odpowiedzieć, gdy uzupełnisz
    następujące informacje:
    - czy pracowałeś w czasie od 01.01.2004 r. do 31.08.2004 r., przez
    jaki okres i w jakim wymiarze?
    - ile urlopu za 2004 r. wykorzystałeś do 31.08.2004 r.(informacja w
    świadectwie pracy)?
    - czy masz już jakiś staż pracy, czy od 01.09.2004 r. podjąłeś
    pierwszą pracę?

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-12-27 11:01:27
    Od: "cz3s" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No to odpowiadam :)

    Od stycznia 2004 pracowalem na umowe o prace na pełen etat. Czesc urlopu
    wybralem a za czesc dostalem pieniadze. We wrzesniu zmienilem prace na
    obecna. Wczesniej juz pracowalem , ale łączny okres nie przekroczyl 10 lat.

  • 4. Data: 2004-12-27 11:22:52
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "cz3s" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > No to odpowiadam :)
    >
    > Od stycznia 2004 pracowalem na umowe o prace na pełen etat. Czesc
    urlopu
    > wybralem a za czesc dostalem pieniadze.

    Nie napisałeś ile dni urlopu wykorzystałeś, ale skoro za część
    otrzymałeś pieniądzie, tzn. że wypłacono ekwiwalent pieniężny. Czyli
    prawdopodobnie wykorzystałeś urlop proporcjonalny: 8/12 x 20 dni = 14
    dni (po zaokrągleniu).

    We wrzesniu zmienilem prace na
    > obecna. Wczesniej juz pracowalem , ale łączny okres nie przekroczyl
    10 lat.

    U obecnego pracodawcy przysługuje reszta urlopu za 2004 r., czyli
    20 - 14 = 6 dni.

    Ale ważny jest zapis w świadectwie pracy o wykorzystanym urlopie
    wypoczynkowym, a tego nie podałeś. Jeżeli jednak jest zapis, że
    wykorzystałeś 17 dni u poprzedniego pracodawcy i pracowałeś cały 2004
    r. bez przerw, to u obecnego masz do wykorzystania tylko 3 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-12-27 11:46:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 11:01:27 +0000 (UTC), "cz3s"
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

    >Od stycznia 2004 pracowalem na umowe o prace na pełen etat. Czesc urlopu
    >wybralem a za czesc dostalem pieniadze.

    Jaką część (w dniach)?
    Pracujesz na umowę o pracę na pełny etat?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2004-12-27 11:57:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 12:22:52 +0100, "wektor"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >We wrzesniu zmienilem prace na
    >10 lat.
    >
    >U obecnego pracodawcy przysługuje reszta urlopu za 2004 r., czyli
    >20 - 14 = 6 dni.

    Przy założeniu, że "we wrześniu zmieniłem pracę" nie oznacza, że część
    miesiąca pracował u "starego" pracodawcy" - wtedy wyszłoby 5 dni (i 15
    u "starego").

  • 7. Data: 2004-12-27 13:50:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    (...)

  • 8. Data: 2004-12-27 16:41:49
    Od: "cz3s" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiec tak:
    W poprzedniej firmie zatrudniony byłem od dnia 01.09.2003 roku do 03.09.2004
    roku i w tym czasie wykorzystałem 15 dni urlopu wypoczynkowego a za 9
    wypłacono mi ekwiwalent. Od 06.09.2004 przeszedłem do nowej firmy i pracuję
    tam na umowe o prace do konca grudnia. Wykorzystałem 2 dni urlopu. No i teraz
    ile mi pozostało do wybrania w naturze bądź jako ekwiwalent?

  • 9. Data: 2004-12-27 17:25:39
    Od: Sokol <s...@p...fm>

    Dnia Mon, 27 Dec 2004 16:41:49 +0000 (UTC), cz3s napisał(a):

> [...]
    > tam na umowe o prace do konca grudnia. Wykorzystałem 2 dni urlopu. No i teraz
    > ile mi pozostało do wybrania w naturze bądź jako ekwiwalent?

    Oto wyliczenie wg. mnie ((20/12)*4)-2=5
    czyli dni *pięć*, o ile pracujesz w pełnym wymiarze czasu pracy.
    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 10. Data: 2004-12-27 18:21:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 16:41:49 +0000 (UTC), "cz3s"
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

    >W poprzedniej firmie zatrudniony byłem od dnia 01.09.2003 roku do 03.09.2004

    W takim razie od poprzedniego pracodawcy należy Ci się 9/12 urlopu -
    każdy niepełny miesiąc pracy i dzień urlopu zaokrągla się w górę, więc
    15 dni za 2004. Za zeszły rok należało Ci się 4/12x20 (albo 20 - to,
    co dostałeś od poprzedniege pracodawcy) - czyli 7 dni.

    Reasumując
    Od poprzedniego pracodawcy powinieneś w sumie za 2003 i 2004 rok
    dostać 22 dni. Jeżeli dostałeś więcej (jak piszesz 24) to w pewien
    sposób "zasponsorował" on kolejnego pracodawcę, u którego należy Ci
    się 20 dni - to, co dostałeś od poprzedniego. Czyli 20 dni -
    (15należne+2"gratis" od porzedniego)=3 dni

    Podstawa prawna:
    KP
    Art. 155^1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
    z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
    przysługuje urlop:
      1)  u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do
    okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku
    pracy, chyba że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał
    urlop w przysługuj?cym mu lub w wyższym wymiarze,
      2)  u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:
    a)    proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,
    b)    proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku
    kalendarzowym - w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,
    z zastrzeżeniem § 2.

    I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z
    § 1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; ł?czny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikaj?cy z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.