PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jestem na zwolnieniu lekarskim, mogę miec w Umowe o dzieło?

  • 1. Data: 2004-12-27 14:25:59
    Temat: Jestem na zwolnieniu lekarskim, mogę miec w Umowe o dzieło?
    Od: "Support" <d...@h...com>

    chodzi mi o taki przypadek, że jestem na zwolnieniu lekarskim i w tym czasie
    podpisuję umowę o dzieło lub umowę zlecenie.
    Czy to jest zgodne z prawem, czyli legalne, czy mogę tak zrobić?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-27 14:36:04
    Od: "DziadekDoOrzechuf" <magagaskar_nospam@nie_dla_USENET.tv>

    > chodzi mi o taki przypadek, że jestem na zwolnieniu lekarskim i w tym
    czasie
    > podpisuję umowę o dzieło lub umowę zlecenie.
    > Czy to jest zgodne z prawem, czyli legalne, czy mogę tak zrobić?

    mi się wydaje, że tak, bo przecież możesz mieć problemy np. z
    kręgosłupem i być na zwolnieniu ale za to możesz np. malować
    obrazy. Chyba zakręciłem :-)

    a tak btw, to umowa o dzieło nie jest przecież "ozusowana" ;-)

    --
    Wysłano z systemu GANS ON-LINE
    http://www.iomsys.com/gans

  • 3. Data: 2004-12-27 15:11:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 15:25:59 +0100, "Support"
    <d...@h...com> zakodował:

    >Czy to jest zgodne z prawem, czyli legalne, czy mogę tak zrobić?

    Jeżeli jesteś niezdolny do pracy, to nie (i ZUS to, jak upora się z
    bałaganem, wykryje - bo będą odprowadzane składki).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-12-27 15:30:27
    Od: "DziadekDoOrzechuf" <magagaskar_nospam@nie_dla_USENET.tv>

    > Jeżeli jesteś niezdolny do pracy, to nie (i ZUS to, jak upora się z
    > bałaganem, wykryje - bo będą odprowadzane składki).

    ale od umowy o dzieło nie są odprowadzane żadne składki, chyba że
    mówimy o czymś zupełnie innym.

  • 5. Data: 2004-12-27 16:26:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 27 Dec 2004 16:30:27 +0100, "DziadekDoOrzechuf"
    <magagaskar_nospam@nie_dla_USENET.tv> zakodował:

    >ale od umowy o dzieło nie są odprowadzane żadne składki, chyba że
    >mówimy o czymś zupełnie innym.

    Chciałbyś. Nie ma tak dobrze (gdyby tak było, to wszyscy pracowaliby
    na umowę o dzieło a ZUS splajtowałby).

  • 6. Data: 2004-12-27 17:09:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqp63e$ir9$1@nemesis.news.tpi.pl Support
    <d...@h...com> pisze:

    > chodzi mi o taki przypadek, że jestem na zwolnieniu lekarskim i w tym
    > czasie podpisuję umowę o dzieło lub umowę zlecenie.
    > Czy to jest zgodne z prawem, czyli legalne, czy mogę tak zrobić?

    Wg mnie możesz, bo zwolnienie dokumentuje niezdolność do pracy, a nie do
    czynności prawnych, do jakich zalicza się zawarcie umowy. Problematyczna
    jest natomiast kwestia terminu wykonania przedmiotu umowy. Jeśli z niej
    wynika, że dzieło lub zlecenie realizowane jest w czasie niezdolności do
    pracy stwierdzonej zwolnieniem to ZUS może się zainteresować (jak w tym
    swoim bajzlu to odkryje).

    Jotte

  • 7. Data: 2004-12-27 19:39:13
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Nie możesz pracowac na zwolnieniu podpisujac jakakolwiek umowę.
    Przeczytaj tu:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21655

    Pozdrawiam
    Franciszek

  • 8. Data: 2004-12-27 20:13:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqpoip$2qn$1@nemesis.news.tpi.pl Frank
    <a...@b...internetdsl.pl> pisze:

    > Nie możesz pracowac na zwolnieniu podpisujac jakakolwiek umowę.
    > Przeczytaj tu:
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=21655

    1. autor/ka wątku nie pyta, czy może pracować, tylko czy może podpisać umowę
    2. w podanym przez Ciebie linku odpowiadający również nie zrozumiał pytania
    i odpowiedział nieadekwatnie

    Jotte

  • 9. Data: 2004-12-27 22:21:51
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Rzeczywiście umowę można podpisać zwracając jednak uwagę na treść.
    Pozdrawiam
    Franciszek

  • 10. Data: 2004-12-28 06:02:49
    Od: "Grzegorz Busz" <g_busz@ZASIEKI_ANTYSPAMOWEgazeta.pl>

    > Chciałbyś. Nie ma tak dobrze (gdyby tak było, to wszyscy pracowaliby
    > na umowę o dzieło a ZUS splajtowałby).

    Ja pierd.... jak można pleść takie głupoty... Przecież istotą umowy o
    dzieło jest właśnie brak składek na ZUS od umowy. Chciałbym bardzo,
    aby użytkownik Kaizen zapoznał się z tematem zanim coś napisze....

    Grzegorz Busz