PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie? › Re: Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie?
    From: asiaque <a...@w...hell.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie
    pytanie?
    Date: Mon, 26 Mar 2007 21:56:12 +0000 (UTC)
    Sender: Asia Jedrychowska <a...@h...pl>

    Jakub Wartak <j...@p...com.pl> wrote:
    > Zadne ta nowina, ale do sedna: czyzby nagle mlodszy administrator byl w
    > pelni niezalezny od senior administratora i mu nie *POMAGAL* ?

    Wszystko zależy od definicji tej "pomocy".

    Widziałam takie układy (z daleka, na szczęście); sprowadzały się do modelu:
    starszy administrator aka guru z wiedzą tajemną i często nieudokumentowaną,
    plus młodszy administrator aka wannabe, patrzący z podziwem i z oddali, bo
    przecież dostępu mu nie dadzą do niczego, co najwyżej popatrzeć przez
    ramię. Źle mi sie kojarzą. Znajoma (nieduża) firma ma taki układ: admin,
    pilnie strzeżący swojego królestwa i skrywający kompletny brak umiejętności
    fachowych komunikatami "to się nie da tak zrobić" i zatrudniający coraz to
    nowszych "pomocników", którzy służą do potakiwania, zmieniania tasiemek i
    odpalania skryptów. Jak admin postanowi być nietrzeźwy bądź nieosiągalny, a
    zarządzana przez niego usługa wybierze akurat ten moment na wakacje,
    "pomocnik" nie może zrobić nic, bo nie ma uprawnień, albo jeszcze nie
    został dopuszczony do wiedzy koniecznej do naprawienia systemu czy
    aplikacji.

    A dla odmiany w organizacji, w której pracuję, stanowiska (czy też raczej
    kategorie zaszeregowania - młodsze, starsze cośtam) zależą raczej od stażu
    i doświadczenia, nie zaś rodzaju wykonywanych obowiązków. Przysłowiowy
    "kot" będzie wykonywać tę samą czarną robotę, najwyżej za mniej kasy i
    najwyżej będzie trzeba mu dłużej pokazywać, jak. Pomoc sprowadza się
    najczęściej do, nie wiem, wsparcia przy fizycznej pracy w rodzaju wrzucenia
    serwera do racka.

    Oczywiście w mniejszych firmach (jakieś biuro, nieduży provider etc) model
    pierwszy będzie wystarczający w większości przypadków.

    Ale odeszliśmy chyba od tematu.

    > Hm... marketingowcy powinni rece zalamac, tyle pieniedzy w bloto ( czytac: w
    > reklamy ) laduja i dalej spoleczenstwo nieuswiadomione ze moze w kazdej
    > sprawie skontaktowac sie z konsultantka Avonu ;)

    Następnym razem spytaj jakiegoś targeta. ;)

    a.