PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdiotyczna klauzula › Re: Idiotyczna klauzula
    From: "toto42" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Idiotyczna klauzula
    Date: 17 Sep 2006 17:51:42 +0200

    > To po prostu niepoważne, czy ty jesteś dorosły? Podpisujesz, że się z czyms
    > zapoznałeś, chociaż sie nie zapoznałeś?

    Najpierw się nie podpisałem, więc mi przyniesiono drugi raz do uzupełnienia.
    Była to umowa na okres próbny, więc powiedzmy, że sobie darowałem wgłębianie
    się w szczegóły. Chciałem pokazać co potrafię i pokazałem. Teraz dostanę do
    podpisania następną umowę (zaległą zresztą i do podpisania zapewne wstecz),
    więc już staranniej podchodzę do sprawy. Prawdopodobnie jestem pierwszym
    człowiekiem w tej firmie, który zastanowił się nad tą klauzulą. Inni podpisują
    bez zastanowienia. Tak więc skoro myślę, to ciąży na mnie duża
    odpowiedzialność. Być może mam szansę coś w tej firmie zmienić.

    > Twoje lęki, twoja sprawa. Co jeszcze chciałbyś tym tłumaczyć?

    Czy szantaż bezrobocia to taki sobie niegroźny straszak? Skąd mogę wiedzieć jak
    pracodawca zareaguje na odmowę podpisania klauzuli do umowy o pracę? Może
    przecież uznać umowę za nieważną. Dostanę np. prawo odwołania się do sądu i rok
    będę czekać na wejście sprawy na wokandę.

    > W jaki sposób byłeś zmuszany i jak możesz to udowodnić?
    > To IMO jakieś bzdury, podpisałeś co chciałeś i tyle.

    Dołączenie klauzuli do umowy do jawny szantaż. Moim zdaniem dołączenie takiej
    klauzuli do umowy o pracę jest bezprawne. Po drugie pracodawca żądał podpisania
    potwierdzenia czynności, których nie dopełnił. Mogłem to podpisać z obawy nie
    przyjęcia do pracy. Moje oświadczenie prawne może być nieważne, skoro zostało
    dokonane w sytuacji obawy, iż grozi mi poważne niebezpieczeństwo majątkowe (nie
    zacytuję przepisu, ale gdzieś czytałem o tym).

    Polska przedsiębiorczość = debilizm organizacyjno - prawny