PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - umowa o współprace + i - › Re: IT - umowa o współprace + i -
    From: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - umowa o współprace + i -
    Date: Sun, 26 Oct 2003 21:46:52 +0100

    Użytkownik "bm" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bng0e5$6s2$1@inews.gazeta.pl...

    > - nie wiem jak rozwiążesz problem ewentualnych delegacji

    Dopisując wartość delegacji do faktury. Pracodawcy wystarczy okazać
    kserokopie biletów, rachunki za nocleg, rozliczenie kilometrówki.
    Należy też pamiętać o dopisaniu diety.

    > - dochodzi tez kwestia 'kodeksu pracy', będąc współpracownikiem nie chroni
    > Cię kodeks pracy (choroby, nadgodziny, urlopy, zwalnianie, itd),

    Tego typu sprawy negocjuje się i następnie zawiera stosowne zapisy w
    kontrakcie.

    > - sam musisz zadbać o ZUS, urząd skarbowy i inne tego typu instytucje, z
    > drugiej strony możesz zlecić to do jakiegoś biura rachunkowego,

    Zalecam to drugie, ze wskazaniem na koncesję MF.

    > ale nie wiem
    > do końca jaka jest ich odpowiedzialność za ewentualne błędy

    Cywilna.

    > - może warto zadać takie pytanie na grupie

    Warto przede wszystkim poszukać w googlach.
    Temat wałkowany jest kilka razy miesięcznie.

    Elementy o których nie wspomniałaś to:

    1. Zmiana przepisów w styczniu 2003 w zakresie kwalifikowania przychodów
    z tyt. prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.
    Polecam lekturę ze względu na skarbówkę. W moim przypadku potrzebna była
    opinia prawna.

    2. Konsekwencje wynikające z odpowiedzialności względem pracodawcy
    w tym:
    - za powierzone mienie
    - za jakość i terminowość wykonanej pracy
    (rozdział odpowiedzialność materialna pracownika w KP)

    3. Brak ochrony prawnej w postaci przestrzegania czasu pracy,
    należnych urlopów, okresów wypowiedzenia, terminowego regulowania
    zobowiązań pracowniczych, ochronie w razie niewypłacalności pracodawcy itp.

    JL