PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...? › Re: IT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...?
    From: "jacek01g" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - czy pracodawcy nie wiedza czego chca...?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 18:04:26 +0200

    > Ja sie podepne pod watek, ale w troche innym kontekscie. Od dluzszego
    czasu
    > z prasy dochodza informacje o ogromnym popycie na informatykow. Niedawno w
    > Wyborczej czytalem jak to pracodawcy chca otworzenia rynku pracy m.in dla
    > Ukraincow, i to nie tylko robotnikow, ale i specjalistow z branzy IT. W
    > innym artykule, bodajze nt. edukacji w Polsce wypowiedz jednego z
    > wiceprezesow Comarchu, ktory twierdzi ze aby polska branza IT mogla sie
    > rozwijac w dotychczasowym tempie potrzeba conajmniej 2 razy wiecej (!!!)
    > absolwentow informatyki.

    W tym tempie i jakości w jakim mieli i przeżuwa absolwentów ComArch to i
    Hindusów by pewnie im nie starczyło... No ale jak ktoś jest nauczony że
    dostaje "tysiące" podan o pracę a tu nagle zalew cv się urywa no to
    faktycznie można wpaść w depresję.

    ComArch ma ksywę "informatyczna biedronka". To chyba wszystko tłumaczy...
    zreszta poszukaj w archiwum i poczytaj sobie posty jakie ludzie publikują i
    ww. firmie hehe Jak jesteś świeżynka na rynku i szukasz praktyki to chyba
    nie jest to zła firma. Przynajmniej do końca życia będziesz wiedział czego
    nie chcesz i nauczysz się omijac gwiazdy medialne którzy kwiczą w prasie i
    telewizorni że "nie ma ludzi do pracy".

    > Koncze studia na dobrej uczelni (w Wawie), rozgladam sie za nowym
    pracodawca
    > i mam odmienne uczucia. Byle jaka prace za marne wynagrodzenie jest latwo
    > znalezc, ale juz o stabilna w duzej firmie nie jest wcale latwo. Szukaja
    > praktykantow za darmoche albo ludzi z kilkuletnim stazem najchetniej za
    > niewygorowane pieniadze. Przy czym mam na mysli bardziej wykwalifikowane
    > zawody typu programista, projektant a nie np. typowy "informatyk" od
    > wszystkiego.
    > Prawda zapewne stoi po srodku, ale ciekaw jestem jakie sa wasze odczucia.

    Moje odczucia moga i być podobne, ale od czego jest zdalna praca
    zagraniczna? Zwłaszcza w branży IT? >:))
    Można siedzieć w domciu i robic to samo dla dewizowców co dla miejscowych
    hehehe Mniejszy kłopot, nie ma glupków nad głową, nawet płacą w terminie i
    za extra nadgodziny hehe

    pzdr

    jacek
    wawa