PracaGrupypl.praca.dyskusjeHasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje › Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
    From: "Macias" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Hasło: pseudo-holding PL.Praca.Dyskusje
    Date: Thu, 24 Apr 2003 09:31:04 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pg115.gdansk.sdi.tpnet.pl

    > Ja w ogóle krótko goszczę na rynku pracy, ale na razie - odpukać - nie
    > narzekam. A na dekoniunkturę mam w zanadrzu kilka pomysłów, których nie
    > jestem w stanie teraz zrealizować wyłącznie z braku czasu.

    No widzisz.
    A u niektorych do tego braku czasu dochodzi jeszcze brak funduszy.
    A mimo to nie znaczy wcale, ze sobie nie radza. Po prostu - jak powiedzial
    niedawno jeden z polskich aktorow - linie im sie nie przeciely...

    > Chybiony przykład - tak. Ale jeśli do producenta świeczek pchają się osoby
    > chętne do nabycia usług księgowych, to niech on te świeczki rzuci w cholerę.

    Chodziło o zasadę - mając więcej, możesz więcej.

    > Naprawdę tak uważasz? Ja jestem zdania, iż to właśnie specjalizacja pozwala
    > na osiągnięcie najlepszych wyników. Teorię popiera praktyka - outsourcing
    > jest coraz popularniejszy.

    Specjalizacja, ale sensowna.
    Jeśli szlibyśmy tropem specjalizacji, gdzieś na końcu tej drogi dojdziemy
    do momentu, gdzie Pan Darek - przykładowo - wypełnia komuś formularz,
    a Pan Jacek (zupełnie inna firma) potrafi ten formularz wydrukować.

    > Ale to jest założenie kluczowe! Jeśli nie wiesz, jak miałoby to wyglądać od
    > strony prawno-organizacyjnej, to jesteś li tylko właścicielem utopijnej
    > idei.

    Naprawdę uważasz, że każdy pomysł nie poparty z góry stosem paragrafów
    i sztywną ramą menadżerską jest utopijny?

    > Czyli - spółkę? A jaką? Będącą czyją własnością? Zarządzaną jak i przez
    > kogo?

    W szczególnym przypadku odpowiednią byłaby spółka partnerska. Jednak
    biorąc pod uwagę rozrzut kwalifikacji, do niedawna najodpowiedniejszą
    byłaby spółka cywilna. Ostatecznie jednak (na początku działalności)
    może to być zwykła działalność gospodarcza prowadzona przez rzeczonego
    już menadżera skupiającego i kierującego wszystkim, który będzie zawierał
    umowy o podwykonastwo... myślę, że na początek to wystarczy.

    > Jak ma być zorganizowana taka firma, gdzie ma być zarejestrowana, jakie
    > prawa i obowiązki ma mieć jej członek/pracownik/whatever, skąd wezmą się
    > pieniądze na koszty organizacyjne i administracyjne, kto ma pozyskiwać
    > zlecenia, jak będą one dzielone, jak weryfikować umiejętności
    > członków/pracowników, kto będzie prowadził księgowość, kto i na jakich
    > prawach będzie reprezentował firmę w mieście mieszczącym siedzibę i poza
    > nim i tak dalej.

    Firmę naturalnie reprezentuje właściciel. Księgowość, itd. - w założeniu
    miałem nadzieję na współpracę z osobami z wykształceniem/doświadczeniem
    księgowym, bo wiem, że i takie się tu pojawiały. Zlecenia pozyskują
    wszyscy zainteresowani (wykonawcy), a w szczególności władze spółki.

    Maciek