PracaGrupypl.praca.dyskusjeHURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy › Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Date: Wed, 24 Mar 2010 22:34:20 +0100

    W wiadomości news:hoco5v$2vk$1@news.interia.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > nie, no halo.....
    > Przecież można być wspólnikiem lub akcjonariuszem spółki i być
    > jednocześnie jej pracownikiem. Jest się wtedy klasycznym pracodawcą dla
    > samego siebie
    Pracodawcą jest wówczas "firma", podmiot gospodarczy.

    > Tak naprawde więc spółka którą on jako zarząd
    > reprezentuje i której jako większościowy akcjonariusz lub udziałowiec
    > jest właścicielem - zatrudnia do jako pracownika. Stan prawny jest taki
    > że osoba prawna zatrudnia osobę fizyczną, ale stan faktyczny jest taki
    > jak napisałem.
    Spójrz troszkę wyżej - zostawiłem tam cytat w którym jest prośba o podanie
    podstawy prawnej, a nie (hipotetycznego zresztą) stanu, który nazyważ
    faktycznym.
    Króko mówiąc: osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą (np. "Józef
    Komin czyszczenie i konserwacja przewodów kominowych") nie może przecież
    zatrudnić Józefa Komina na umowę o pracę.

    --
    Jotte