PracaGrupypl.praca.dyskusjeHRK - kwiatki › Re: HRK - kwiatki
    From: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: HRK - kwiatki
    Date: Thu, 12 Dec 2002 18:42:31 +0000 (UTC)

    > Dla mnie najgorsze jest to, ze jezeli przysylaja mi fajna oferte, chcialbym
    > odpowiedziec pisemnie, listem poleconym lub osobiscie sie udac do firmy,
    > ktora podala takie ogloszenie a nie moge...Nie ma zadnego podanego
    > adresu,nawet nazwy firmy, ktora jest zainteresowana pracownikiem (pisza
    > tylko: nasz klient, jedna z czolowych firm tetete,aktualnie poszukuje osoby
    > na stanowisko...). A ty co mozesz zrobic? Wpisac swoj login i password i
    > czekasz dalej...I nie znam osoby do ktorej sie odezwal HRK...

    firma rekrutacyjna to nie zgrupowanie charytatywne, z czegos musz zarabiac.
    Jak podadza Ci nazwe firmy to mozesz zglosic sie do firmy bezposrednio - a
    gdzie ich zarobek?

    > Nawet nie wiesz do kogo moglbys sie zwrocic w sprawie tej oferty!!

    do firmy rekrutacyjnej

    > Skoro dostaje oferte to powinienem sie nadac w mniejszym lub wiekszym
    > stopniu i chociaz powinienem trafic na pierwsza rozmowe...NIe mam racji

    nie, najpierw firma rekrutacyjna pyta Ciebie, jak sie zgodzisz to wysyla CV
    do firmy poszukujacej - ta Ciebie akcepuje lub nie.

    brzydka rzecz ze stron firm rekrutacyjnych to wysylanie do wszystkich oferty
    (maja okreslone klucze czy profil), chociaz tylko niektorzy sie na nia
    kwalifikuja. Zdajesz sobie sprawe ze to automat wiec tylko jak naprawde
    pasujesz to warto sie odzywac.

    Aha, czesto firmy rekrutacyjne wcale nie sa proszone o pomoc w rekrutacji,
    wyszukuja potencjalnych pracownikow (im wiecej tym brzmi to bardziej
    imponujaco) i staraja ich sie wcinac na sile - takze taka osoba musi byc w
    czyms szczegolnie wyjatkowa zeby pracodawca sie skusil zaplacic z reguly duza
    sumke extra dla firmy rekrutacyjnej.
    Czesto tez spotkania z pania z firmy rekrutacyjnej maja przede wszystkim na
    celu dowiedzenie sie jakie firmy istnieja, co robia, kaza podac referencje od
    poprzedniego szefa, zeby bezposrednio zadzownic do firmy/osoby i powciskac
    swoje wysokiej klasy uslugi... nie wiem czy tak jest w Polsce ale ogolnie tak
    wyglada ten rynek w paru krajach zach europy - znajomy to robil przez pewnien
    czas. Aha, pare lat temu tez trzeba bylo podobnie 'polowac' na ludzi
    posiadajacych jakos tam wiedze/zdolnosci.
    Parszywa robota, z reguly platna w zaleznosci od kwot wypracowanych przez
    dana osobe (takze poszczegolni wspolpracownicy wzajemnie 'kradna' sobie
    pracodawcow/pracownikow).

    Ten znajomy poszedl na pare miesiecy 'rekonwalescencji psychicznej' po tym
    zajeciu - podjal prace fizyczna. Zaczal lepiej zarabiac :))))))..