PracaGrupypl.praca.dyskusjeGlupei pytania HR - twoje mocne strony etc.... › Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
  • Data: 2005-02-04 22:53:58
    Temat: Re: Glupei pytania HR - twoje mocne strony etc....
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dobra, poniosla mnie ironia. Ja po prostu nie rozumiem
    > dlaczego pytanie o to ile ktos chce zarobic czy jakie sa
    > jego mocne strony jest uznawane za idiotyczne na poziomie
    > takim samym jak tanczenie po stole...
    > Czemu?

    Bo nikt nie widzi w tym swojej szansy.

    A opowiem taką ciekawostkę: - kiedyś na takie pytanie od kandydata na
    PH usłyszałem kilka pytań: ile zapewniamy spotkań z klientami na dzień
    (bo firma umawiała), jakie są umowy dla klientów (chodziło o wartość
    itp.), jaka jest stawka prowizji. Po uzyskaniu odpowiedzi, kandydat
    poprosił o kalkulator, policzył przez chwilę i stwierdził: nie zejdę
    poniżej 10 tys. na miesiąc. I nie zszedł. Nigdy.

    Proponuję potraktowac to jako ciekawostkę, ale też trochę się
    zastanowić, zanim zacznie się mówic o idiotyźmie pytań. To co
    opisałem, było autentyczne. Należy znać swoją wartość i np. jeśli
    poszukiwany jest człowiek z doświadczeniem w podobnej pracy, odpowiedź
    nie powinna stwarzać problemów. Ja np. bardzo pozytywnie przyjmuję
    oświadczenie (jak rekrutuję osoby bez doświadczenia w branży lub na
    stanowisku), że "zależy mi na tym, aby zarobic jak najwięcej. Nie mam
    doświadczenia aby podać kwotę, ale będę się starał zasłużyć na
    dużo.".