PracaGrupypl.praca.dyskusje › GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?

  • 11. Data: 2009-02-03 21:13:01
    Temat: Re: GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Łukasz wrote:

    > Firma jest. Globis Wrocław budował ten ładny wieżowiec który zobaczysz jak
    > sobie wpiszesz "Globis Wrocław" w googlu. Z tym że tutaj mamy do czynienia z
    > oczywistą próbą wyłudzenia i oszust podszywa się pod firmę.

    A co niby ma miec wspolnego wlasciciel biurowca z przytoczonym
    przez zalozyciela watku mailem? Bo z tego co ja widze to tylko
    to ze biurowiec jest miejscem spotkania.

  • 12. Data: 2009-02-03 22:16:46
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 3 Feb 2009 21:18:24 +0100, "andreas" <a...@y...com>
    wrote:

    >Skąd wiesz, że oszust?

    Prześlij mi pięć dych na konto, to wyjaśnię. ;)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 13. Data: 2009-02-03 22:39:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dyrektor.ds.zasobow ludzkich Tomasz Dunn przyjdzie po pania. Kaucja
    zwrotna
    > to 50zł numer konta: 07 1140 2004 0000 3802 4992 2770 na MACIEJ MAJEWSKI
    > dopiskiem KAUCJA ZWROTNA

    Faktycznie wygląda dziwnie, pewnie skompilowane z jawnie dostępnych danych.
    Na zawiadomienie to dość cienki materiał (szkoda czasu moim zdaniem), ale w
    niektórych komendach policji są dość prężne i kontaktowe wydziały ds.
    przestępczości internetowej, które mogą z ciekawości zainteresować się takim
    tematem nawet na podstawie maila. A jeśli naprawdę jesteś mściwy i zawzięty,
    to poświęć te 50PLN, będziesz miał solidniejsze podstawy :)

    e.

  • 14. Data: 2009-02-03 22:56:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Łukasz pisze:

    > Konkretnie chodzi o próbę oszustwa. Ale za próbę oszustwa się nie ściga więc
    > widać muszę wpłacić te 5 dych żeby móc w ogóle dyskutować na ten temat na tej
    > grupie. Szkoda.

    Usiłowanie też jest karalne.

    Idź na policje i złóż doniesienie. Wtedy szybciej zaczną działać. Jak
    zgłosisz do prokuratury, to zapewne oni dopiero skierują to do
    odpowiedniej jednostki policji, co przedłuży sprawę.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-02-03 23:15:13
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    > BTW - ty przeprosisz jak ci jajco ta zażartość da?

    Tak. Ogólnie ja już przepraszam jeżeli czymkolwiek cię uraziłem. Ja tylko
    chciałem porady. I w sumie myślałem że będziesz pierwszy kompetentny który mi
    poradzi.

    > No i kwestia techniczna - myślisz, że ten kto to robi jest kompletnym idiotą

    Tak, jest kompletnym idiotą. Wątpię aby konto było na "słupa".

  • 16. Data: 2009-02-03 23:26:06
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

> [...]
    > tematem nawet na podstawie maila. A jeśli naprawdę jesteś mściwy i zawzięty,
    > to poświęć te 50PLN, będziesz miał solidniejsze podstawy :)

    Jeżeli na tej grupie nie uzyskam żadnej bardzo sensownej porady to mykam na
    grupy z prawem tak jak radził Jotte. Jeżeli nie uzyskam porady tam to
    rzeczywiście wpłacę owe 5 dych i wówczas już wiem co robić. Nikt nie będzie
    mojej dziewczyny oszukiwał. Inaczej: będzie i to wiele osób, ale każda z nich
    poniesie konsekwencje.

  • 17. Data: 2009-02-04 08:38:22
    Od: leszek <s...@g...pl>

    To rzeczywiście wygląda na jakis przekręt. Ale zdecydowanie zalecam
    przesłanie tego do lokalnej gazety jak najszybciej, Niech się tym
    zainteresują czy opiszą, moze w ten sposób ostrzegą potencjalnych
    zainteresowanych, żeby się nie nabrali. Natomiast na policję czy
    prokurature to jest za cienkie, sama głupawa oferta to jeszcze nie
    jest przestępstwo, musiałby się zgłosić jakis oszukany. Ale zanim się
    zgłoszą oszukani i policja zacznie jakies działania, to cwaniaki dawno
    czmychną z wyłudzoną kasą.

  • 18. Data: 2009-02-04 12:01:56
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    IMHO wszystko tu jest kitem poza numerem konta. Byc może w budynku
    Globisu pracuje pan Tomasz Dun, być może konto podane jako do przelewu
    należy do osobnika Macieja Majewskiego.
    Najprostszy sposób żeby się przekonać, to (oczywiście nie wysyłając
    pieniędzy) przejść sie na "podpisanie umowy" i próbę porozmawiania
    zgodnie z przedstawionym scenariuszem... ciekawe czy juz szatniarka
    będzie się z tego śmiała czy dopiero będzie musial się ktoś faktycznie
    pofatygować...

    ale wracając do tematu. Jedyny sposób to zidentyfikowanie osobnika po
    numerze konta. "na oko wygląda mi to na mbank, ni za bardzo potrafię
    rozszyfrować pierwsze dwie cyfry 07a prawdopodobnie oznaczają rodzaj
    rachunku ( i być może to pozwoli odpowiedzieć na pytanie czy rachunek
    należy do jakiejś firmy czy też do osoby fizycznej - chociaż porównując
    z numerami jakie mam pod ręka numerów mbanku to raczej by wskazywało na
    firmę.)
    Tak że jeżeli chcesz cokolwiek konstruktywnego zrobić to albo szukaj tym
    tropem sam, albo daj cynk np. mediom żeby one do czegos doszły i mogły w
    razie czego ostrzec innych.

  • 19. Data: 2009-02-04 15:36:04
    Od: sz <s...@b...no>

    Łukasz wrote:
    > rzeczywiście wpłacę owe 5 dych i wówczas już wiem co robić. Nikt nie będzie
    > mojej dziewczyny oszukiwał. Inaczej: będzie i to wiele osób, ale każda z nich
    > poniesie konsekwencje.

    ale jezeli wplacisz wiedzac z gory ze to oszustwo to juz chyba nie
    bedziesz mogl twierdzic ze ktos wprowadzil cie w blad? chcesz zlozyc
    falszywe zeznania na policji? oj, nieladnie! ;-)

  • 20. Data: 2009-02-04 21:21:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gmaj61$nsl$1@inews.gazeta.pl Łukasz
    <l...@g...pl> pisze:

    > Tak. Ogólnie ja już przepraszam jeżeli czymkolwiek cię uraziłem.
    Ależ nie uraziłeś.

    > Ja tylko
    > chciałem porady. I w sumie myślałem że będziesz pierwszy kompetentny
    > który mi poradzi.
    Spróbuję się poprawić.
    Sprawdziłem w KRS - firma funkcjonuje.
    A skoro tak, to może zacząć od telefonu i zapytania ich czy maja tekie
    procedury rekrutacyjne, a jeśli nie to poinformować bardziej szczegółowo, że
    ktoś im ryło dorabia. Nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi.
    Pytanie - skąd podszywacz miał e-maila i wiedzę o tym, że dana osoba ubiega
    się o pracę w tej firmie?
    Zidentyfikować bank po numerze konta (nie wiem jak, ale chyba się da), choć
    prywatnie ta wiadomość na wiele ci się nie zda.

    > Tak, jest kompletnym idiotą. Wątpię aby konto było na "słupa".
    Sprawdziłeś na wszelki wypadek trace i IPki posta?

    --
    Jotte