PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC Niemcy › Re: GC Niemcy
    From: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC Niemcy
    Date: Fri, 18 Oct 2002 16:47:02 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@194.121.59.11

    "lesios" <l...@b...pl> wrote in message news:aop49t$64s$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Możliwe, że pytania i odpowiedzi na nie już padły na liście, ale nie
    mogę
    > ich znaleźć (szukałem GC, Niemcy, netto). Jeżeli tak, to przepraszam.
    >
    > 1. Podatek płacony w Niemczech zależy dość mocno od tego, czy jest się
    > singlem, czy też żonatym i dzieciatym. Singlowi zostaje 50% z brutto,
    > żonatemu i dzieciatemu nawet 80% (informacja od jednego z listowiczów).
    > Jestem żonaty i dzieciaty, ale czy żonę i dzieci wystarczy mieć, zeby
    płacić
    > mniejsze podatki, czy trzeba mieć je w Niemczech.

    mieć trzeba... zameldowaną z dzieciakiem w Niemczech, inaczej jesteś dla
    nich kawaler :-))

    > 2. Jakie są orientacyjne koszty utrzymania (wynajęcie jakiegoś niedużego
    > lokum, żywność, inne koszta)? Zakładam raczej nie wygórowaną stopę, gdyż w
    > pierwszym okresie żona z dziećmi i tak zostałaby w Polsce.

    trzy pokoje w Monachium - 1000EUR, kawalerka chyba z 500-600EUR, im dalej od
    M tym taniej :-)) we wschodnich landach chyba ze 2-3 razy, inne żeczy też
    generalnie drożej niż w PL (za wyjątkiem piwa w sklepie - choć i tak
    najlepsze jest tu lane z beczki... :-))) - ja mawiam, że ceny są tu i tu
    takie same tylko, że w DE w EUR a w PL w Zł ;-))

    > Przymierzam się do wyjazdu do Niemiec i chciałbym się zorientować, ile
    > zostanie mi w ręku kasy, gdy żyć trzeba będzie na 2 domy. Jeżeli komuś
    > potrzebna byłaby informacja o zarobkach, to może przyjąć poziom 40k
    > euro/rocznie brutto.

    kasy ci nie zostanie za wiele, 40k / 12 = 3,3brutto/mies 3,3 * 0,7 = 2,3
    netto/miech, od tego odejmij mieszkanie, kasę dla żony, no i życie (???
    500EUR?) jeśli bedziesz chciał od czasu do czasu jeżdzić do pl to paliwo czy
    bilety (ale odbijesz sobie dużo przu zwrocie podatku)

    ale i tak będzie lepiej niż w pl za 1500netto ;-))

    --
    pozdrówka, Slavo