PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Mon, 10 Nov 2003 11:02:02 +0100

    > Niestety nie bylo takiego systemu!
    > Prosze mi wskazac co bylo bonem towarowym, ktory jest odpowiednikiem
    > istniejacego towaru?
    > Jak wszyscy skladali zamowienia?
    > Jak poznano hierarchie zapotrzebowania spoleczenstwa?
    Bonem towarowym były np. bony towarowe banku Pekao SA, bonem towarowym
    były np. talony na pralkę, lodówkę, samochód. Bonami towarowymi były
    wszelkiego rodzaju "asygnaty", przydziały, rozdzielniki etc.

    "Zamówienia" składało sie np. w ten sposób, że jak potrzebowałeś dwa
    worki cementu, to pisałes do gminy, że chcesz wyremontować komórke na
    węgiel. Pisałes do rady zakładowej, że potrzebujesz lodówke albo wczasy.

    Hierarchie potrzeb jakoś "poznawano" skoro "wadza" ustaliła komu i ile
    jakiego mięsa, wódki, papierosów i wyrobów czekoladopodobnych jest
    potrzeba co miesiąc. Tzw. kartki na mięso pełniły również rolę bonów -
    bilety NBP stanowiły jedynie dodatek uwiarygadniający ich prawdziwość.

    > Taka procedura wynikala z tego, ze nie produkowano takiego urzadzenia
    > w Polsce.

    Nadal sie go nie produkuje i nie będzie produkować, bo takie urządzenia
    produkuje kilka - kilkanaście firm na świecie. Inni nie cierpia z tego
    faktu, że sami tego nie robią. Gospodarka, w której rzont decyduje, że
    sami musimy robic wszystko, to ekonomiczny bubel.
    (...)
    > Prosze mi odpowiedziec na 3 powyzsze pytania na poczatku.
    > Zobaczymy czy cos takiego istnialo.

    Lenin: " Każdemu według zasług, ...każdemu według potrzeb".

    > Swiatowa gospodarka jest niestabilna, gdyz wystepuje wielotransakcyjny
    > pieniadz. Przekonasz sie jak zbankrutujemy.
    > Myslisz, ze istnieje mozliwosc prosperowania gospodarki bez kredytow?

    Kredyt jest pojęciem ze sfery gospodarki opartej na pieniądzu, który
    chcesz wyeliminować - chyba, że masz na myśli "kredyt zaufania" ;-)
    (...)
    > Czy jestes przygotowany na chaos, ktory moze nastapic po bankructwie swiata?

    Pewnie, zaplanowałem urlop na ten czas.

    Pzdr; Catbert