PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: 8 Nov 2003 17:28:43 +0100

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bogfqr$6fm$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > - pieniadzem sa bony towarowe,
    > - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    > - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo preliminarze
    > hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o
    > prace z wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),
    > - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy, (...)"
    >
    > Muszę Ciebie zmartwić: to co proponujesz jest dokładnym opisem PRL.
    > To już było i się sp... .
    > Jeżeli nawet wprowadziłbyś taki system, to szybko, jak Lenin będziesz
    > musiał wprowadzić NEP, a potem likwidować "szumowiny" owego NEPu.

    Niestety nie bylo takiego systemu!
    Prosze mi wskazac co bylo bonem towarowym, ktory jest odpowiednikiem
    istniejacego towaru?
    Jak wszyscy skladali zamowienia?
    Jak poznano hierarchie zapotrzebowania spoleczenstwa?

    > Ja zajmuję się importem urzadzeń pomiarowych - każdy może je u mnnie
    > zamówić i otrzymać, o ile zobowiąże sie do tego, że zapłaci.
    >
    > Za komuny automatyk jechał do Warszawy, do centrali handlu zagranicznego
    > (np. Stawki 2, jak ktoś lubi filmy z Borewiczem), by coś załatwić,
    > występował o przydział dewiz (w kraju nie było pieniądza, tylko "bony
    > towarowe") i czekał pół roku. Ministerstwo albo się zgadzało na zakup,
    > albo nie.

    Taka procedura wynikala z tego, ze nie produkowano takiego urzadzenia
    w Polsce.

    > Dzisiaj z powodu tak prowadzonej gospodarki jestem zobowiązany do
    > zwrócenia bankom i rzondowi około kilkudziesięciu tysięcy dolarów -
    > także za tych, co sami tego zrobić nie mogą, lub nie chcą.
    >
    > Podobno nie należy poruszać w dyskusji niczyich cech osobistych -
    > dlatego nie wypowiem się na Twój temat - lecz Twoich poglądów - nie są
    > one nowe, są zatęchłe.

    Prosze mi odpowiedziec na 3 powyzsze pytania na poczatku.
    Zobaczymy czy cos takiego istnialo.

    > Pomyśl o tym, że wystarczy świat poprawić trochę, a będzie dużo lepiej -
    > a nie przewrócić go do góry nogami.

    Swiatowa gospodarka jest niestabilna, gdyz wystepuje wielotransakcyjny
    pieniadz. Przekonasz sie jak zbankrutujemy.
    Myslisz, ze istnieje mozliwosc prosperowania gospodarki bez kredytow?

    > Wielu teoretyków uważa, że grzechem głównym wspólczesnego myślenia jest
    > pogląd, że można świat urządzić odgórnie, za innych i że świat taki
    > będzie dobry.

    W moim systemie swiat sie urzadza na podstawie hierarchii potrzeb,
    ktora jest przedkladana przez cale spoleczenstwo.

    > Nie dziwiłbym się zbytnio, gdybyś był niemieckim lewakiem - synem
    > bogatego przemysłowca - to by jeszcze uszło. Jako obywatelowi
    > Rzeczypospolitej po prostu nie wypada.

    Czy jestes przygotowany na chaos, ktory moze nastapic po bankructwie swiata?
    Czy dopuszczasz bankructwo swiata?

    Klus