PracaGrupypl.praca.dyskusjeExpat, przeprowadzka, "mienie przesiedleńcze" › Re: Expat, przeprowadzka, "mienie przesiedleńcze"
    From: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Expat, przeprowadzka, "mienie przesiedleńcze"
    Date: Mon, 2 Dec 2002 20:10:09 +0100

    "Sumo Fighter" <s...@g...pl> wrote in message
    news:f5fa6387.0212011524.3ff95da4@posting.google.com
    > Hi.
    > Od stycznia mam podobno pracowac na zasadach "expata" w Pradze("w" nie
    > "na").
    > Mam par? pyta?:

    Zanim odpowiem, to sprawdz czy nie ma w twojej firmie, jej centrali czy
    gdzies informacji o prawach expata. Tam jest zwykle wszystko jasno
    powiedzine. Jesli nie ma - to wolna amerykanka i w zaleznosci od tego jak
    mocny jestes, nie wiem czy rozmawaim z vice czy juz z samym najpierwszym :)
    ale:
    > 1. Jak za?atwia si? przeprowadzk?? Powinienem poprosiae Firm? o
    > zafundowanie jej? ( wkoncu to niez?a sumka si? zrobi)
    Tak. Bo to jest niezla sumka

    > 2. Jak za?atwiaae formalno?ci celne. Czy prywatny samochód te? mam
    > "przeprowadziae" przez granic?? Mo?e przejerestrowaae go na czeskie
    > numery?
    Tak, jesli chodzi o Niemcy. W Czech Republic pewnie tez - ale to ci powiedza
    w kazdym urzedzie celnym.
    A nie lepiej kupic na miejscu jakies uzywanej szkody?

    > 3. Jakie dodatkowe warunki warto wynegocjowac jako expat?
    Jezyk (no chyba ze juz mowisz super w tym jezyku), doplata do mieszknia,
    szkolenia dla czlonkow rodziny, lub doplata za rozlakowe, darmowe przeloty
    do domu, zwrot kosztow za co sie da - telefony, korespondencja itd. w koncu
    kupuja sobei specjaliste, ktorego nie maja na miejscu - nie ?

    Expat to dobra fucha ;)