PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy › Re: Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy
    From: badzio <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy
    Date: Tue, 22 Jun 2010 01:16:46 -0700 (PDT)

    On 22 Cze, 09:57, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
    > Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:af840928-1f92-4a28-8946-d19a3f1fa599@
    c10g2000yqi.googlegroups.com...

> [...]
    > Jezeli wyjdzie samowolnie - nie ma wypadku w pracy i jeszcze pracodawca ma
    > prawo wywalic pracownika dyscyplinarnie i pozwac o
    > odszkodowanie/zadosciuczynienie. Madrze zarzadzana firma prowadzi w tym celu
    > odrebna ksiazke wyjsc lub ma odpowiednio skonfigurowany system RCP + CCTV.
    > Nalezy po prostu pamietac, ze wszystkie podpisywane dokumenty (umowy,
    > ewidencje itp) sa tworzone na okolicznosc spor w. Gdy relacje sa poprawne
    > nie sa one zazwyczaj do niczego potrzebne, ale gdy powstaje sp r sluza jako
    > material dowodowy kt ry dosc trudno obalic.

    Rozumialbym gdyby faktycznie byla to ksiega wejscia/wyjscia i kazde
    wyjscie byloby odnotowane. Ale w sytuacji gdy jest tylko lista
    obecnosci i elastyczny czas pracy (pracownik nie musi siedziec
    pomiedzy 8 a 16). Wtedy nawet wyjscie sluzbowe jest 'na gebe'. A
    wlasnie, co sie dzieje jesli pracownik ma wypadek w pracy? Mowimy o
    pracy biurowej wiec mozliwy wypadek to potkniecie sie podczas pojscia
    po herbate :)