PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy › Re: Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Etat, lista obecnosci, wypadek, odpowiedzialnosc pracodawcy
    Date: Tue, 22 Jun 2010 09:57:42 +0200

    Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:af840928-1f92-4a28-8946-d19a3f1fa599@c10g2000yq
    i.googlegroups.com...

    > Lista obecnosci jest zero-jedynkowa (przynajmniej te, ktore listy,
    > ktore ja widzialem). Data i podpis, jeden podpis na jeden dzien.

    No i OK. Pracownik potwierdza ze byl w pracy i przepracowal wymagany
    regulaminem/przepisami czas.
    Ta lista ma nieco inne znaczenie. Pracownik w pracy jest w dypozycji
    pracodawcy i o taka odpowiedzialnosc chodzi. Jezeli wychodzac sluzbowo (na
    polecenie pracodawcy lub w ramach wykonywania swoich codziennych obowiazków)
    ulegnie wypadkowi, jest to wypadek w pracy z jego wszystkimi skutkami.
    Jezeli wyjdzie samowolnie - nie ma wypadku w pracy i jeszcze pracodawca ma
    prawo wywalic pracownika dyscyplinarnie i pozwac o
    odszkodowanie/zadosciuczynienie. Madrze zarzadzana firma prowadzi w tym celu
    odrebna ksiazke wyjsc lub ma odpowiednio skonfigurowany system RCP + CCTV.
    Nalezy po prostu pamietac, ze wszystkie podpisywane dokumenty (umowy,
    ewidencje itp) sa tworzone na okolicznosc sporów. Gdy relacje sa poprawne
    nie sa one zazwyczaj do niczego potrzebne, ale gdy powstaje spór sluza jako
    material dowodowy który dosc trudno obalic.
    --
    Jackare