PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja - opinie › Re: Emigracja - opinie
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja - opinie
    Date: Tue, 13 Jun 2006 09:23:22 +0200

    Immona wrote:

    > [...]
    >
    > Sadze, ze dla ludzi uzywajacych tego slowa oznacza to kogos, kto nie byl w
    > stanie znalezc dostatecznie satysfakcjonujacej/przyzwoicie platnej pracy w
    > Polsce - poniewaz, a z tym sie akurat zgadzam, prace w Polsce da sie znalezc.

    Dac sie da, kwestia jest jednak poniesionych kosztow, nieraz sa one zbyt
    wysokie.

    > Tak wiec chodzi o ludzi, dla ktorych motywem wyjazdu byla desperacja finansowa
    > sklaniajaca do podjecia pracy _radykalnie_ ponizej kwalifikacji.

    Wiesz... Dla wielu praca jest tylko narzedziem, ja np pracuje w tym co
    lubie robic, jednak tak sie zastanawiam, czy nie lepiej byloby inaczej,
    bo wykonujac ta rzecz chobbystycznie zrobilbym to inaczej, jednak na
    hobby czlowiek czesto jest po pracy zbyt wypalony, wiec czasem cos sie
    zrobi, ale to juz jest tylko czasem... Jak podczas studiow pracowalem
    podczas wakacji w zupelnie innej branzy mialem wiecej sily na to by
    robic cos hobbystycznie, mimo, ze bywalo, ze i po 12 godzin sie robilo...

    > Ma.
    > W Saksonii jest bezrobocie oscylujace wokol 20%, jak w Polsce, a mimo to
    > standard stosunkow w pracy pozostaje wyzszy niz w Polsce - wiekszy szacunek w
    > stosunkach miedzyludzkich i wieksza uprzejmosc. Widzialam na wlasne oczy.
    > Polska ma niestety uwarunkowania mentalnosciowe wynikajace z komunizmu -
    > nieufnosc, pesymizm, denerwowanie sie itp. Te roznice to cos wiecej niz prosty
    > skutek sytuacji na rynku pracy. Nastawienie do ludzi, zycia i profesjonalizmu
    > nie zmienia sie tak szybko jak statystyki bezrobocia.

    Tylko ile jeszcze na karb komunizmu bedziemy zwalac brak kultury... A
    wlasnie tak apropo braku kultury, w czasach komunizmu nie widzialem
    nikogo palacego na przystanku, zawsze odchodzili na bok i to tak by nie
    wialo na ludzi na przystanku. Bedac na plazy czlowiek chodzil po piasku,
    dzis po transformacji, przystanki smierdza jak popielniczka pelna petow,
    na plazach zamiast na piasku kladziemy sie na niedopalkach....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl