PracaGrupypl.praca.dyskusjeDylematy i pytania › Re: Dylematy i pytania
    Date: Fri, 03 Jan 2014 13:26:16 +0100
    From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dylematy i pytania

    W dniu 03.01.2014 08:18, Janek pisze:
> [...]
    > niedziele liczona jest jak w normalne dni (nie 1,5x czy 2x). No i grafik -
    > skoro znajoma ma grupę inwalidzką (niestety 3-ka to tylko problemy a nie
    > profity), to czy może wymóc na pracodawcy, by nie musiała pracować od
    > rana, a np. rotacyjnie - jeden tydz. rano, a następny na popołudnie?
    >
    > Wszystko co piszesz jest zgodne z obowiązującym prawem. Pracodawca może
    > zatrudnić pracownika (wg. kaprysu) na 1/64 etatu płacąc mu za to 1200
    > zł, czy na cały etat za 1200zł (netto). Dotyczy to zarówno zdrowego jak
    > i rencisty. W przypadku rencisty ograniczeniem jest maksymalna kwota

    Nie, to nie tak :) Chodzi o to, że na początku była mowa o całym etacie
    i pensji jak za cały etat. Biurwa jednak stwierdziła, że skoro znajoma
    ma III gr. inwalidzką, więc nie może pracować na pełen etat, a jedynie
    na 7/8. Problem w tym, że płaca również nie jest jak za pełen etat,
    tylko za te 7/8. I nie jest to rencistka, a po prostu osoba posiadająca
    III grupę inwalidzką w papierach. Gdyby była to II gr. wówczas mogłaby
    być nawet na rencie...

    > jaką może zarobić. Jeżeli pracodawca chce mieć ulgi z PFRON za
    > zatrudnienie rncisty to musi spełnić dodatkowe warunki.

    Tak, pracodawca ma ulgi na to stanowisko.

    > Ilość godzin pracy, soboty i niedziele reguluje Kodeks Pracy i praca w
    > soboty i niedziele może być liczona normalnie a nie jako nadgodziny i
    > rozliczana w tygodniu lub w innym czasie (np. gdy brak zamównień).

    > Rencistka nic nie może wymóc na pracodawcy. Pracodawca może sie zgodzić
    > ale nie musi.
    > Jeżeli Cie to oburza to powinieneś wiedzieć że od 1990 roku wprowadzono
    > do Kodeksu Pracy 182 poprawki, żadna z nich nie była na korzyść
    > pracowników.

    Oburza mnie, że ktoś na pełnym etacie ma przerwę, a na 7/8 jej już nie
    ma. Tym bardziej, że w jakimś stopniu jest to osoba niepełnosprawna (w
    tym konkretnym przypadku jes).

    Zastanawia mnie również to, że firma dostaje dofinansowanie za takiego
    pracownika, zdaje sobie sprawę, że jest to osoba niepełnosprawna, a mimo
    to ustawia grafik tak a nie inaczej, nie zważając na późniejsze skutki.