PracaGrupypl.praca.dyskusjeDrenaz mozgow › Re: Drenaz mozgow
    From: "Wiha Wrangler" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Drenaz mozgow
    Date: Sun, 3 Aug 2003 20:52:09 +0000 (UTC)

    Pit <p...@w...pl> napisał(a):

    > Fragmenty z Gazety Wyborczej :
    >
    > "
    > Polscy studenci w amerykańskim Microsoft
    >
    > W tym kraju nigdy nie bedzie dobrze, poki najzdolniejsi beda wyjezdzac do
    > USA zamiast przyczyniac sie do innowacyjnosci polskiej gosporarki.
    I bardzo dobrze. Silna koniunktura wywodzi sie z inwestowania w potencjal
    ludzki, a nie w molochy ktore generuja straty. A tak naprawde takich zdolnch
    ludzi z pasja w dziedzinie w ktorej rozwijaja talent jest niewielu (w Polsce
    jakies 5% z osob ktore sie ucza). Polska szokla nie ma luzu i dlatego
    generuje ludzi malo kreatywnych. Ci nieliczni to samouki i pasjonaci. Sobie
    tylko moga podzekowac bo wiedza co robia...:).
    > Jesli juz kosztem polskiego podatnika wyksztalci sie geniusza na skale
    swiatowa
    Wieszosc studentow to ludzie uzaleznieni od rodziny wiec:)...
    > od razu jedzie on pracowac i zarabiac pieniadze dla obcokrajowcow.
    I tak powinno być. Tam pracuje gdzie mam warunki. Po to inwestuje czlowiek we
    wlasne kwalifikacje, aby zarabiac. A moze tak napisze. Po co sie uczyc skoro
    to nic nie daje?. No moze ktos jest zboczony na punkcie uczenia sie i robi to
    bo lubi no to jakos zrozumiem...:], ale nie rozumiem jak ktos sie uczy aby
    odwalic i olac po najmniejszej lini oporu, a potem na rynku plakac ze sie nic
    nie potrafi, ze jest bezrobocie itp... Specjalisci maja sie dobrze bez
    wzgledu na kraj;).

    Pozdrawiam,
    Wiha Wrangler