eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Sat, 01 Dec 2007 23:55:03 +1300
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <fireil$ig5$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fin3tm$tdi$1@news.onet.pl> <fin494$o0k$1@opal.icpnet.pl>
    <fin78h$1m3$1@news.lublin.pl> <fin7g5$quj$5@opal.icpnet.pl>
    <fin8ac$kph$1@news.dialog.net.pl> <fin9cl$h7c$1@news.onet.pl>
    <finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl> <finb3a$nab$1@news.onet.pl>
    <finbg1$n74$2@news.dialog.net.pl> <fincdb$rm8$1@news.onet.pl>
    <find6m$ofh$1@news.dialog.net.pl> <fine3h$274$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com> <fiogvk$8fi$1@news.onet.pl>
    <fiopm5$gnr$4@inews.gazeta.pl> <fip47t$fno$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 122-57-147-158.jetstream.xtra.co.nz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1196506518 18949 122.57.147.158 (1 Dec 2007 10:55:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Dec 2007 10:55:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fip47t$fno$1@news.onet.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: immonaa
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215906
    [ ukryj nagłówki ]

    Mirosław Habarta wrote:
    > Immona pisze:
    >
    >> Mirosław Habarta wrote:
    >>
    >> - prezentacje - przedstawianie swojego wykladu czy punktu widzenia
    >> przed klasa, z uzyciem roznych pomocy wizualnych czy multimedialnych -
    >> od dziecka cwiczy sie pewnosc siebie przy przemawianiu do grupy
    >> - swobody i kreatywnosci - taka prezentacja czasem mogla byc na temat
    >> dowolny, czyli opowiedz klasie o czyms ciekawym tak, zeby ich tym
    >> zainteresowac. Uczen moze wybrac co chce, nie naruszajac prawa i
    >> dobrych obyczajow, opowiedziec o delfinach, komiksach, ulubionej
    >> druzynie sportowej czy kolekcjonowaniu kapsli
    >
    >
    > To faktycznie może być wartościowe. Ciekawe tylko w ramach jakiego
    > przedmiotu to sie robi ? Już widzę w naszych warunkach jak 30 dzieci
    > ma po kolei prezentację. Pół semestru z głowy. A kiedy "realizacja planu?"

    W podstawowce nie mielismy sztywnego podzialu na przedmioty - oczywiscie
    byl podzial na godziny lekcyjne z przerwami, ale poniewaz ta sama pani
    uczyla nas niemieckiego, matematyki i innego materialu (w Polsce tez tak
    jest - tzw. nauczyciel nauczania poczatkowego), to zdarzalo sie, ze w
    obrebie tej samej lekcji robilismy kwadrans matmy, kwadrans
    niemieckiego, kwadrans czegos innego. Sprzyjalo to nie nudzeniu sie
    uczniow, bo dzieci w tym wieku nie potrafia sie dlugo skupic na jednym.
    Na pewno byl zakres materialu do przerobienia, ale jego rozlozenie w
    czasie bylo decyzja nauczyciela i uczniow - tak, pytano sie klasy, co
    chcemy dzis robic majac do wyboru to, to i to. A potem sie jeszcze
    pytano, dlaczego akurat to i uczniowie musieli powiedziec, dlaczego to
    ich bardziej interesuje niz reszta lub dlaczego to jest dla nich
    "najmniejszym zlem" :).

    Tak, klasy byly male, materialu do opanowania pamieciowego bardzo malo w
    porownaniu z polska szkola, ale bylo mnostwo nauki funkcjonowania w
    spoleczenstwie - wspolpracy, przekonywania, dokonywania wyborow. Uwazam,
    ze to wartosciowsze od wczesnego napychania dziecka wiedza
    encyklopedyczna podawana w malo atrakcyjnej postaci.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1