PracaGrupypl.praca.dyskusje › DOBRZE PLATNA PRACA W KRAJU

  • 1. Data: 2006-05-25 12:45:25
    Temat: DOBRZE PLATNA PRACA W KRAJU
    Od: "Przemyslaw Harezlak" <p...@d...pl>

    Jak sadzicie - za ile lat praca w polsce bedzie tak samo oplacalna jak za
    granica ?

    - kiedy skoncza sie strajki i kazdy zarobi tyle aby mogl sobie pozwolic na
    "maly luksus" i odlozyc jeszcze na czarna godzine.

    - to moze wszyscy wyjedzmy a nasze tereny niech zasiedla obcokrajowcy juz
    tak jest tylko ze do kraju naplywa obcy kapital wykupuje sie nasze ziemie i
    wszyscy mowia ze jest oki - smutne.

    Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"

    Zmienmy to!!!!!

  • 2. Data: 2006-05-25 12:52:24
    Temat: Re: DOBRZE PLATNA PRACA W KRAJU
    Od: "Funaki" <t...@p...net.TNIJ>

> [...]
    > wszyscy mowia ze jest oki - smutne.
    >
    > Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"

    Najpierw musi jakaś bomba atomowa p********ć tak, że wszystko zdmuchnie.
    Później budować od nowa - jak po odkryciu Ameryki.

  • 3. Data: 2006-05-25 14:38:31
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: e5491b$mip$...@n...news.tpi.pl,
    Przemyslaw Harezlak <p...@d...pl> napisal:

> [...]
    >
    > - kiedy skoncza sie strajki i kazdy zarobi tyle aby mogl sobie
    > pozwolic na "maly luksus" i odlozyc jeszcze na czarna godzine.

    A to za granica nie ma strajkow?

    > - to moze wszyscy wyjedzmy a nasze tereny niech zasiedla obcokrajowcy
    > juz tak jest tylko ze do kraju naplywa obcy kapital wykupuje sie
    > nasze ziemie i wszyscy mowia ze jest oki - smutne.

    No tak, lepiej zeby "nasze ziemie" lezaly odlogiem, niz zeby je obcy kalał.

    > Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"
    >
    > Zmienmy to!!!!!

    Fajnie. Ale jak? Masz jakies konkretne propozycje? Realne i mozliwe i do
    wykonania.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 4. Data: 2006-05-25 14:48:09
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Paulus" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomosci: e5491b$mip$...@n...news.tpi.pl,

    > A to za granica nie ma strajkow?

    sa tylko dotycza czy pracownicy maja przy zwolnieniach grupowych dostawac 10
    letnia czy 15 letnia odprawe.

  • 5. Data: 2006-05-25 16:21:50
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 May 2006 14:45:25 +0200, "Przemyslaw Harezlak"

> [...]
    >tak jest tylko ze do kraju naplywa obcy kapital wykupuje sie nasze ziemie i

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Obcokrajowcy-w-2005-
    r-otrzymali-592-zezwolen-na-nabycie-nieruchomosci-14
    38092.html

    "Źródło: Bankier.pl
    Obcokrajowcy w 2005 r. otrzymali 592 zezwoleń na nabycie nieruchomości
    W 2005 roku wystawiono 592 zezwolenia na nabycie nieruchomości osobom fizycznym
    i prawnym reprezentującym kapitał i obywatelstwo inne niż polskie. Najwięcej,
    216 zezwoleń otrzymały podmioty pochodzące z Niemiec - wynika z danych
    Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    373 zezwoleń dotyczyło nieruchomości leśnych i rolnych, o łącznej powierzchni
    1759,137 ha. Nie oznacza to jednak, że taki areał w rzeczywistości przeszedł w
    ręce podmiotów zagranicznych. Zezwolenie jest ważne dwa lata i nie zawsze
    dochodzi do transakcji.

    Poza kapitałem niemieckim, o prawo nabycia nieruchomości w Polsce starały się
    spółki z Holandii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Austrii. Najwięcej podań
    dotyczyło nieruchomości w województwach świętokrzyskim, zachodniopomorskim i
    mazowieckim.

    Obywatele Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii i Lichtensteinu otrzymali
    303 zezwolenia, W 129 przypadkach było to nabycie nieruchomości jako tzw.
    drugiego domu w Polsce. O zezwolenia starali się przede wszystkim Niemcy (76
    zezwoleń), następni w kolejności Brytyjczycy otrzymali 9 zezwoleń.

    W ubiegłym roku minister spraw wewnętrznych i administracji w 168 przypadkach
    wydał decyzję odmawiającą cudzoziemcom udzielenia zezwolenia na nabycie
    nieruchomości, udziałów i akcji.

    M.C. Źródło: PAP"

    No to nas wykupili, całe 1759 ha... normalnie nie ma gdzie nogi postawić.

    >Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"
    >
    >Zmienmy to!!!!!

    Zostań posłem. ;)

  • 6. Data: 2006-05-25 20:39:50
    Od: Piciu <d...@W...gmail.com>

    Funaki napisał(a):

    > Najpierw musi jakaś bomba atomowa p********ć tak, że wszystko zdmuchnie.

    Pierw zrobić ściepę narodową;)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Masalski

  • 7. Data: 2006-05-25 20:45:25
    Od: Piciu <d...@W...gmail.com>

    Przemyslaw Harezlak napisał(a):

    > Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"

    Wojna i ogromne zniszczenia (materialne i personalne), póżniej
    staliniznm i zabór radziecki, kilkadziesiąt lat PRLu. Długo nie
    dorównamy (jeżeli w ogóle) Europie zach. Jesteśmy z poziomem życia 20
    lat za nią.

  • 8. Data: 2006-05-25 22:50:56
    Od: s...@m...com

    > Najpierw musi jakaś bomba atomowa p********ć tak, że wszystko zdmuchnie.
    > Później budować od nowa - jak po odkryciu Ameryki.

    http://wiadomosci.onet.pl/1326585,16,1,0,120,686,ite
    m.html

    Oby trafiła tam gdzie trzeba...

  • 9. Data: 2006-05-26 08:28:44
    Od: "Kuba" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Harezlak:

    > Wkurza mnie polityka ktora nie dba o "szarego czlokwieka"
    >
    > Zmienmy to!!!!!

    Np. tak:
    http://tinyurl.com/gatey

    Pozdrawiam :D
    KO

  • 10. Data: 2006-05-28 09:55:15
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >Jak sadzicie - za ile lat praca w polsce bedzie tak samo oplacalna jak za
    >granica ?

    Za granica, czyli gdzie? Bo zagranica to zarowno UK i Niemcy, jak i Chiny czy
    np. Nigeria.

    Rozumiem, ze chodzilo Ci o Europe Zachodnia. Ja celuje w 50-70 lat - sa
    przyklady krajow osiagajacych w miare wysoki poziom zycia z porownywalnego
    punktu startowego w takim czasie, ale taka teza wymagalaby szeregu dodatkowych
    optymistycznych zalozen.

    >- to moze wszyscy wyjedzmy a nasze tereny niech zasiedla obcokrajowcy juz
    >tak jest tylko ze do kraju naplywa obcy kapital wykupuje sie nasze ziemie i
    >wszyscy mowia ze jest oki - smutne.

    Smutne moze emocjonalnie, ale IMHO obecna emigracja to bardzo dobra rzecz dla
    PL z punktu widzenia przyszlosci.
    Emigranci beda wspomagac PL swoimi pieniedzmi - przesylanymi rodzinie,
    wydawanymi podczas wizyt, inwestowanymi.
    Polska byla przez lata monokulturowa i odcieta od swiata kapitalistycznego -
    czesc ludzi po kilku lub kilkunastoletnim pobycie za granica wroci, przywozac
    nie tylko kase, ale przejeta za granica kulture biznesowa, wiedze praktyczna i
    postawe zyciowa. Odpowiednia ilosc takich powracajacych moze naprawde
    pozytywnie ruszyc gospodarke i podwyzszyc jakosc biznesu. Zeby ten powrot mial
    miejsce, Polska w pewnym momencie musi stac sie dla nich dostatecznie
    atrakcyjna i to bedzie problem rzadu, ale punkt wyjsciowy jest dosc dobry -
    Polacy maja znaczny poziom przywiazania do kraju i wieksza sklonnosc do powrotu

    "pod warunkiem" niz przedstawiciele wielu innych emigrujacych zarobkowo narodow.

    pozdrawiam z Nowej Zelandii :)
    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl