PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ??? › Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Date: Sun, 12 May 2002 17:41:23 +0200

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    news:3CDD8DB8.9030006@wp.pl...
    > (......)
    > Co do zakładania działalności, to prześledziłem losy moich znajomych,
    > którzy mają firmy. Wyszło na to, że z nielicznymi wyjątkami mieli od
    > czego zacząć: albo dom, albo pieniądze od rodziców, albo dostęp do
    > rynku, bo tatuś z branży.

    Sam jednak napisałeś, że wyjątki istnieją - i choćby ze względu na owe
    wyjątki nie warto uogólniać i przykładać jednej miarki do wszystkich
    pracodawców - szkoda, że wielu dyskutantów o tym zapomina (nie mówiąc już, o
    tym, że "pracodawca" to pojęcie zbyt ogólne.... nie ma sensu porównywać
    pracodawcy takiego jak np. spółka giełdowa do osoby prowadzącej działalność,
    zatrudniającej dwie lub trzy osoby).

    > Zrobiłem też bilans tego, co mógłbym
    > zainwestować, gdybym jak większość z nich coś miał na początek: dom -
    > 200 000, samochód dla żony 50 000, utrzymanie całości za ostatnie lata
    > 150 000, pozostały do spłacenia kredyt 150 000. Na początek by
    > wystarczyło na małą firemkę.

    No widzisz, a są tacy, którzy próbowali i/lub próbują coś osiągnąć
    dysponując jedynie kilkoma, może kilkunastoma oszczędzonymi tysiącami, wiarą
    w swoje możliwości i upartym dążeniem do celu (i często zerowym dostępem do
    rynku). Nie jest ich wielu (niestety), ale jednak są. Nie wszystkim się uda,
    ale będą tacy, którzy odniosą sukces (sam znam jedną taką osobę i mam do
    niej ogromny szacunek - dojść do czegoś bez kapitału i bez rodziny lub
    znajomości w "branży" - to wielka rzecz, trudna jak diabli, ale możliwa).
    Niestety większość potrafi tylko siedzieć w fotelu i narzekać jaki to świat
    jest zły.

    Pozdrawiam
    Adam