PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG a etat › Re: DG a etat
  • Data: 2007-06-11 14:06:03
    Temat: Re: DG a etat
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > aktualnie prowadzę własną DG, nie jest źle jednak są pewne minusy*, które
    > powodują, że rozglądam się powoli za pracą na etacie. Zastanawiam się jak
    > informację o DG wpisać do CV. Wydaje mi się, że potencjalny pracodawca może
    > dziwnie patrzeć na osobę mającą
    > od roku XXXX do nadal/aktualnie/obecnie własna DG
    >
    > Jak z waszego doświadczenia (czyli pracownika, a przede wszystkim
    > pracodawcy) wygląda reakcja na taki wpis?

    Ja bym wpisywał tak jakbym normalnie pracował.

    > *te minusy to
    > - telefony do 22-giej
    > - brak możliwości zaplanowania czasu (bo jest awaria)
    > - właściwie ciężko zaplanować sprawy finansowe (bo jest miesiąc gdy
    > wystarcza na rachunki i resztą, a jest gdy kasy sporo zostaje... a przydał
    > by się kredyt na większe m)
    > Pojawił się w rodzinie mały łobuz i chętnie bym mu poświęcił więcej czasu
    > niż obecnie, a przy DG jes cięzko (już nie raz wychodziłem z domu po 20-tej
    > by spędzić kilka godzin na serwisie).

    Ale powyższe kłopoty nie wynikają przecież z DG jako takiej, tylko z rodzaju
    wykonywanej pracy. Znajdź inną pracę. Jeśli chcesz dostawać połowę mniej
    pieniędzy, wybierz umowę o pracę. Jeśli chcesz dostawać dwa razy więcej - DG.

    Wszak 2500zł na rękę na umowie o pracę jest właściwie tożsame z 5000zł netto
    przy działalności gospodarczej. 5000zł netto na działalności, to po odjęciu ZUSu
    i dochodowego około 3650zł na rękę. Chcesz zabrać swojemu łobuzowi 1150zł
    miesięcznie, aby mieć tylko papierek zwany umową o pracę, która tylko daje ułudę
    pewności?

    L.