PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 111. Data: 2002-08-02 14:29:24
    Temat: Re: Czy z wykształceniemśrednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: kingram <k...@N...net>

    No Name wrote:

    <ciach>
> [...]
    > wiedza i analizy czysto abstrakcyjne, które sa; domena; pracowników
    > naukowych. Nie podobna przyja;c', z.e którykolwiek z nich nie posiada
    > wykszta?cenia wyz.szego, w wie;kszos'ci przypadków takz.e formalnego.
    > Najpierw jest pomys?, abstrakcja, równania i spekulacje - potem
    > dos'wiadczenia. Bomba atomowa jest jak najbardziej praktyczna, natomiast
    > jej podstawy ca?kowicie abstrakcyjne. Tak abstrakcyjne, z.e przy próbie
    > pierwszej eksplozji eksperymentatorzy nie byli pewni, czy ona nasta;pi, a
    > jak nasta;pi, to czy nie rozwala; ca?ego globusa.

    Jak jestes w stanie przyrownywac do siebie dwie rozne dziedziny z
    pogranicza fizyki? (jesli chodzi o skale porownawcza?). Jak twoim
    zdaniem ma sie Elektroniczna Teoria Obwodow i Sygnalow do Fizyki
    Jadrowej? Einstein by cie co najmniej wysmial.
    Poczytaj najpierw cykl wykladow takich ludzi jak Richard P. Feynman
    dotyczacych "pokrewienstw" matematyczno-fizycznych a pozniej wal smialo
    na forum...

    > Wiesz co, nawet jez.eli ten projekt, to napad na bank, to w czasie
    > ucieczki cz?owiek rozwia;zuje zadania optymalizuja;ce np. najkrótsza; czy
    > najszybsza; droge; ucieczki - moz.na je opisac' modelami matematycznymi.
    > Zastanawiaja;c sie;, jak ktos' zachowa sie; w konkretnej sytuacji odwo?ujesz
    > sie; statystyki. To niestety tez. matematyka.
    Optymailzacja... Chmmm.... Statystyka.... to matematyczne techniki
    obliczeniowe? ZADNA z powyzszych nie ma nic wspolnego z zarzadzaniem
    projektem... Mamy na mysli wspolczesne dziedziny wiedzy, nieprawdaz?
    Jesli jest inaczej - podaj JASKRAWY przyklad. Ten o bandytach i ich
    projekcie ma sie jak dupa do kragla...

    Pytanie - czego?

    --
    with Best Regards

    Krzysztof Ingram, Ottobrunn

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them, be GPL !"

  • 112. Data: 2002-08-02 15:01:34
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > p.s. wlasciwie nie rozumiem dlaczego z taka pogarda traktujesz tych z
    > zaocznych

    eee dlaczego. Odnosisz takie wrazenie, bo na takich studiach jestes? Po
    prostu kazdy partzy jakos na pisany tekst ze swojej perspektywy.
    Ja cfhce oddac co boskie Bogu a co cesarskie cesarzowi...

    Okazuje sie, ze kazxdy czy to z matura, czy uczelnia prywatna, czy zaocznymi
    studiami - chce ciagnac w swoja strone, ze liczy se czlowiek itp - a tym
    samym chce zanegowac opinie dotyczaca wyksztalcena i jakosci tego
    ksztalcenia.
    Celowo pisze opinii...

    Pomijajac osoby, ktore sa zmuszone do studiowania zaocznie przez sytuacje
    finansowa i rodzinna to przeciez duza czesc nie dostala sie wczesniej na
    studia dzienne!!! Dlatego jest na zaocznych. A nawet jesli wybrali od razu
    zaoczne - to trzeba sie zastanowic dlaczego???

    Dodam takze, ze wczesniej taka osoba po prostu NIE DOSTALABY sie na studia.
    Teraz ma szeroki wybor uczelni prywatych lub innego niz dzienne toku
    studiow.

    Pozniej zas rodza sie pretensje jak ten z poczatku tego watku, ze powinni
    brac wzglad na doswiadczenie (tylko?), studenci inni niz studiow
    ziennych - ze nie patrzec na tok, tylko na uczelnie i/lub tytul uzyskany w
    takiej uczelni.

    No badzmy sprawiedliwi. Studia dzienne, szczegolnie na lepszych uczelniach
    stawiaja okreslone wymagania i ktos je spelnia a ktos nie.

    Sama oburzasz sie, ze ja palam niby pogarda do zaocznych studentow. Tylko i
    wylacznie dlatego kiedy pisze o roznicach, jakie dziela te studia?!? Roznice
    sa - niezaprzeczalne. I w zwiazku z rekrutacja (a wiec i "jakoscia"
    studentow) i w zwiazku z programem studiuow i tak dalej.

    Z drugiej strony to wlasnie Ty masz wieksze szanse w zalezieniu pracy - bo
    masz doswiadczenie.

    Aczkolwiek nie pisalbym ze szanse macie takie same. Teorwetyznie tak, ale
    praktycznie roznie to bywa.

    P.S. I prosze zanim zaczniemy znowu wyklocac sie o roznice - to jeszcze w
    takim razie - czy wszelkie rantingi tez sa do d... Czy podzielajac zdanie
    nektorych powinno zniesc sie w ogole jakiekolwiek nazwy szkol tylko kazdy
    mialby taki sam dyplom, bo przeciez ma wyksztalcenie wyzsze?? ;)

  • 113. Data: 2002-08-02 21:55:54
    Temat: Re: Czy ...... zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > zdaniem ma sie Elektroniczna Teoria Obwodow i Sygnalow do Fizyki
    > Jadrowej? Einstein by cie co najmniej wysmial.

    Każda rzecz z dziedziny fizyki stosuje jako narzędzie matematykę, więc
    porównanie uznałem za zasadne. Teoria obwodów jest tylko jednym z
    elementów układanki potrzebnej do budowy procesora - podstawą IMO jest
    fizyka ciała stałego, a tej już do atomowej czy też jądrowej jest
    całkiem blisko (obie traktują o tym, czego nie widać, a posługują się
    podobnie abstrakcyjnym aparatem pojęciowym).
    Co do Einsteina, to słyszałem, że nie żyje - ale w Stanach nie są
    pewni, czy żyje Elvis, więc Einstein może też, spróbuję wysłać mu maila
    z pytaniem, co o mnie myśli.

    > Poczytaj najpierw cykl wykladow takich ludzi jak Richard P. Feynman
    > dotyczacych "pokrewienstw" matematyczno-fizycznych a pozniej wal smialo
    > na forum...

    Fakt, upłynęło trochę czasu, ostatni raz czytałem w liceum, mogę czegoś
    nie pamiętać. Teorię obwodów zdawałem dwa razy, a jakbym się piwa napił,
    to pewnie przypomniałbym sobie (poza konkursem, to już matematyka)
    Twierdzenia Banacha o punkcie stałym. Uuupss! Zły przykład, ten akurat
    był genialnym samoukiem - no ale w końcu z tytułem doktora, więc czuję
    się usprawiedliwiony;-)
    (...)

    > Optymailzacja... Chmmm.... Statystyka.... to matematyczne techniki
    > obliczeniowe?
    Statystyka nie jest techniką obliczeniową i jest czymś więcej niż
    szukaniem średniej arytmetycznej.

    > ZADNA z powyzszych nie ma nic wspolnego z zarzadzaniem
    > projektem... Mamy na mysli wspolczesne dziedziny wiedzy, nieprawdaz?
    > Jesli jest inaczej - podaj JASKRAWY przyklad.

    Zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kosztami, analizy statystyczne,
    estymacja - hasła związane z PM (pierwsze z brzegu, z przeglądarki)
    Żadne nie może obejść się bez przynajmniej podstawowej wiedzy
    matematycznej - nawet, jeżeli stosujesz "gotowce", to mając głębszą
    wiedzę o matematyce jesteś w stanie ocenić w sytuacji nietypowej (czyli
    w większości) co jest właściwe, co nie do stosowania. Miałem kiedyś
    debila-szefa ekonomistę, który na zajęciach ze statystyki był chyba na
    wagarach. Namiętnie na podstawie niereprezentatywnej próbki wnioskował o
    całej populacji itd. Gdyby miał nieco pojęcia o podstawach statystyki
    bardzo by mu to pomogło w niepieprzeniu głupot.

    W praktyce każdy projekt sprowadza się do umiejętności znalezienia
    rozwiązania w warunkach ograniczonych dostępnych środków, a więc kasy.
    Do tego matematyka, nawet jeżeli jest ona na poziome excela, czy
    kalkulatora jest niezbędna - wszystko pozostałe na ogół sprowadza się do
    marketingowego bełkotu + harmonogram czasowy.

    > Ten o bandytach i ich
    > projekcie ma sie jak dupa do kragla...

    A tego to nie słyszałem, co to jest kragel? Czy chodzi o moją d., czy o
    jędrne, damskie pośladki?

    > Pytanie - czego?

    Pracy, która wymaga posiadania dyplomu wyższej uczelni.

    Pzdr: Dogbert

  • 114. Data: 2002-08-02 22:40:05
    Od: kingram <k...@g...net>

    No Name wrote:

    <ciach - wszystko>
    Swietnie. Udowodnilismy sobie nawzajem Mistrzu ze oboje ukonczylismy
    wyzsze uczelnie.
    Tylko pytanie w dalszym ciagu pozostaje - co z tego?
    Tego nie wyjasnilem, ani ja, ani ty.

    Chodzilo o pozycje czlowieka ze srednim wyksztalceniem na rynku pracy
    vs. z wyksztalceniem wyzszym, w swietle typowych ogloszen zamieszczanych
    w rubrykach "dam prace".
    Ludzie ktorzy zamieszczaja tego typu ogloszenia powinni sie wstydzic. Bo
    jesli poprzez sformulowanie "wymagane wyksztalcenie wyzsze" usiluja
    odfiltrowac nieukow od tych wyuczonych - to mijaja sie z celem.
    Wiesz co oznacza slowo student, prawda?
    Studentem mozna byc nie tylko na uczelni. Uczelnia to jedynie srodowisko
    majace na celu ulatwienie studiowania i potwierdzenia odbytego oficjalna
    droga toku nauczania. Studiowac mozna dowolne rzeczy nawet w domu.
    Zapewne wiesz w jakim celu Mr. Banach zdobyl doktorat... Inaczej
    podejrzewam mialby znacznie wieksze problemy w zaistnieniu w tzw.
    srodowisku opiniotworczym.

    I tyle - a u podstaw zarzadzania projektem lezy Ekonomia, ktorej
    wystarczy arytmetyka w zupelnosci (w wiekszosci przypadkow
    praktycznych).

    A z ta dupa w kraglu - to takie powiedzonko babci mojej zony. Bardzo mi
    sie podoba...

    EOT.

  • 115. Data: 2002-08-03 09:31:47
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl>

    > Ja tez, ale to faktycznie jest juz OT, zreszta dyskusja z czlowiekiem
    ktory
    > uwaza ze jest od kogos lepszy, bo siedzi w murach i widzi z bliska
    profesora
    > ma taki sens jak dyskusja z nazi-skinheadem, ktory uwaza, ze jest lepszy
    od
    > innych bo urodzil sie 100 metrow na lewo od paska ziemi zwanego granica, a
    > gorsi zyja po jego drugiej stronie.

    Jesli masz na mysli mnie to chetnie przeczytal bym przytoczone przez Ciebie
    moje slowa, ktore o tym swiadcza. Nigdy nie wypowidzialem sie o lepszosci -
    nie mam ku temu podstaw - tez mam wyksztalcenie srednie. A to ze pracodawcy
    wola wyzej wyksztalconych (a to stwierdzenie bylo poczatkiem watku) to tylko
    kolejna "formalny" dowod ze lepiej ludziom po studiach. Mysle ze nie czytasz
    dokladnie postow i wmawiasz sobie wrogosc ludzi wyksztalconych do tych z
    nizszym wyksztalceniem . Nie zapominaj ze ja tez mam srednie i nikt mi nie
    zabierze mozliwosci deklarowania nawet po ukonczeniu studiow, ze mam
    wyksztalcenie srednie. Zgadzam sie ze pracodawcy przesadzaja, ale skoro
    konkurencja na rynku na to pozwala to dlaczego ma zatrudniac kogos kto
    statystycznie moze byc gorszy od osoby z wyksztalceniem wyzszym (ponownie
    przypominam ze ci co maja wyzsze maja tez srednie a nie na odwrot - wiec
    statystycznie nie moga byc gorsi bo jesli byli by gorsi to oznaczalo by ze
    "sredni" tez sa conajmniej tyle samo gorsi - chyba ze zalozymy ze czlowiek
    na studiach sie uwstecznia) Jesli wiec bezrobotni z tytulem mgr decyduja sie
    pracowac za piedziadze, ktore sa na tyle mala, ze nie zawsze decuduje sie na
    nie czlowiek z nizszymi kwalifikacjami (bo np. ma rodzine i musi zarabiac
    wiecej) no to juz jest problem tylko "sredniego" ze "wyzszy" ma priorytet u
    pracodawcy.

  • 116. Data: 2002-08-03 09:36:36
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl>

    > A skad masz ta pewosc? Rzomiawiales z kims, kto zaczynal od "korzeni" w
    > Intel-u? Jesli tak to podziel sie wiesciami z przeprowadzonego
    > wywiadu...

    To akurat jest oczywiste. To ze ktos zaczynal od "korzeni" nie zmienia
    aktualnego stanu rzeczy.

    > Brrrrrr.... Ani Fizyka (przyrodoznawstwo?), ani Matematyka (krolowa nauk
    > teoretycznych: sensu stricte - obliczeniowych?) nie maja nic wspolnego
    > z: zarzadzaniem projektem (rzeczywistoscia?)...

    Nie pisalem ze maja, oddzielilem to nawet pewna forma stylistyczna.'

    poink

  • 117. Data: 2002-08-04 09:21:10
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik kingram <k...@N...net> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@N...net...
    > No Name wrote:
    > <ciach>

    > Eeee... No co innego gramatka a co innego ortografia ;o)
    > Angole nie maja takich problemow jak Polacy: "u" czy "o", "rz" czy "z"
    > itd.

    Za to maja takie czy na koncu napisac e czy nie, tez maja wyrazy pisane
    malymi i wielkimi literami...

    Kania

  • 118. Data: 2002-08-04 09:22:42
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:aic07u$gpu$...@n...tpi.pl...

    > Dobre. No to moze jeszcze poinformujesz ogol ile wynosa te
    > stypendia. Bo chyba bardzo dawno studiowales jesli myslisz ze za
    > stypendia da sie przezyc.

    Ale skoro facet jest takim specem, to jako student znajdzie sobie jakas
    robote i dorobi.

    Kania

  • 119. Data: 2002-08-05 06:39:33
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    kingram wrote:
    > "Tomasz L." wrote:
    >
    > <ciach>

    > OK. Tzn. jestes teoretycznym praktykiem czy praktycznym teoretykiem?
    > ;o)
    > Teoria nie istnieje bez praktycznych zastosowan tejze - pamietaj ze
    > mowimy o Informatyce. (Chociaz i tak juz nazbyt OT).
    > Praktyka nie istnieje bez teorii, bo ktos to musial najpierw wymyslic a
    > pozniej zaimplemetowac.
    Jestem praktykiem korzystającym z teorii do praktycznego rozwiązywania
    praktycznych zadań.

    > Chodzi mi tylko o to ze na Twojej uczelni, ze wzgledu na balagan
    > organizacyjny i "ogolna niemoznosc", nie bylo srodkow na unowoczesnienie
    > sprzetu, a co za tym idzie zmuszono Ciebie jak i innych studentow do
    > nauki Borland Turbo C - bo ten akurat kompilator i to "srodowisko
    > programistyczne" hulalo na 386-tkach.
    > Dlaczego bronisz pozycji z gory przegranej? Jesli istnieje bezwlad
    > organizacyjny - taki sam jak w panstwie - to wiadomym jest ze srodki
    > TEORETYCZNIE przeznaczone na unowoczesnienie pracowni zostana w PRAKTYCE
    > przejedzone.
    Wcale nie twierdzę, że nie mogłoby być lepiej. Uważam jednak że ta
    sytuacja nie jest przeszkodą w kształceniu dobrych kadr.

    > Ponadto nie neguje wiedzy teoretycznej jako takiej. Na kazdej uczelni ja
    > posiadziesz o ile bedziesz pilnym sluchaczem. (Ta sama Kadra - o czym
    > juz wspominalem).
    > Tym niemniej jednak na prywatnych uczelniach - dobrze zarzadzanych i
    > zorganizowanych - ta sama Kadra jest w stanie wykazywac sie, probowac
    > swoich odstajacych od "standardowych" koncepcji.
    Z powodzeniem mogą to też robić na państwowej uczelni. Znam to trochę od
    kulis, bo sam przez pewien czas uczęszczałem na studium doktoranckie.

    > Przyznaje - zdolny jestes. Ale i tak pracodawca nie da ci szans na
    > tygodniowe przestawianie sie. Wybierze gostka ktory juz to zna.

    W najprostszej wersji - tak. Ale w dłuższej perspektywie może jednak
    woleć zatrudnić kogoś, kto w przyszłości będzie się w stanie szybciej
    dostosować do nowych wymagań (bogata wiedza teoretyczna ułatwi mu to).

    > Nie, nie myle. Zazwyczaj wiem o czym mowie, a jesli nie to sie po prostu
    > nie odzywam (czego i innym zycze... ;o)
    > Twoim zdaniem Borland Turbo C jest jezykiem programowania a nie
    > srodowiskiem programistycznym, tak?
    Nigdy tak nie twierdziłem. Spróbuj przeczytać jeszcze raz moje posty.

    > No to winszuje posiadanej wiedzy teoretyczno-praktycznej.
    > Jesli mowisz o jezykach i teorii - to wspomnij przynajmniej ze uczono
    > cie na twojej uczelni ANSI C i/lub C++ wg. Bjarne Stroustrupa. Wiadomym
    Zgadza się, tak właśnie było. Borlanda podałem jedynie jako przykład, że
    narzędzie nie ma istotnego znaczenia.

    > jest ze i Borland i Miscrosoft odbiegaja od standardow teoretycznych.

    > Teoretycznej czy praktycznej - bo roznia sie zasadniczo... jak juz
    > wilokrotnie obaj wspominalismy.
    Już pisałem na początku posta.

    > Tak, tak, a swistak siedzi i zawija w sreberka (well: AMRA)
    Rozumiem, że to Twój kontrargument...

    <ciach przykład>

    > Chcesz podyskutowac o tym przypadku?
    Nie ma o czym. Przykład stary jak świat, moim zdaniem nie świadczy o
    bezużyteczności teorii, a jedynie o schematyczności owych "teoretyków".
    Ja jednak uważam, że to niechlubny wyjątek potwierdzający regułe.

    <ciach>

    > Ale masz racje. W teorii informatyki nie istnieje cos takiego jak
    > klawiatura. Istnieje ona jedynie i wylacznie w zastosowaniach
    > praktycznych tejze teorii.
    I tu się z Tobą zgadzam.

    > J.w.

    > Z tym nie moge sie zgodzic, bo to stwierdzenie nie tylko stoi w opozycji
    > do twoejgo (algebra Bull-a?) ale i jest zdaniem wynikowym, wykluczajacym
    > poprzednie.
    > Segnij gdzies dalej, poza slownik wyrazow obcych...
    Masz na myśli algebrę Boole'a? Moim zdaniem nie są sprzeczne.

    > Z calym szacunkiem Tomku, pozdrawiam Cie rowniez...
    > Przynajmniej starasz sie dyskutowac merytorycznie...

    Ty również.
    Całą tę dyskusję podsumowałbym tak: człowiek o otwartym umyśle,
    pomysłowy, kretywny jest w stanie rozwiązać każde zadanie (oczywiście
    leżące w zakresie jedgo mużliwości). Natomiast teoretyczna wiedza
    podsuwa mu narzędzia, aby mógł to zadanie rozwiązać szybciej,
    skuteczniej i optymalnie.

    Pozdrawiam i proponuję EOT, bo moglibyśmy tak...
    Tomek

    --
    Zrób IMPREZĘ!
    www.IMPREZA.info.pl

  • 120. Data: 2002-08-05 07:16:19
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Poink" <p...@o...z.pl> wrote in message

    <cut>
    > Jesli masz na mysli mnie to chetnie przeczytal bym przytoczone przez
    Ciebie
    > moje slowa, ktore o tym swiadcza.

    Ehhhh... Twoj dowolny post powyzej?

    >Nigdy nie wypowidzialem sie o lepszosci -

    Czyzby - ot chocby twierdzenia o kulturze osobistej, ktora jakoby jest
    lepsza u osob po studiach

    > nie mam ku temu podstaw

    Z tym akurat sie zgodze - bez urazy

    > - tez mam wyksztalcenie srednie. A to ze pracodawcy
    > wola wyzej wyksztalconych (a to stwierdzenie bylo poczatkiem watku) to
    tylko
    > kolejna "formalny" dowod ze lepiej ludziom po studiach.

    Tak naprawde nie sadze zeby pracodawcy woleli takich ludzi. Doswiadczenie
    uczy mnie, ze bardzo czesto osoby dajace ogloszenia (panie z HR) z reguly
    nie wiedza kogo chca dokladnie, bo nie dogadaly sie z innym pionem, ktory
    potrzebuje pracownika. Przyklad? Moj kumpel startowal do firmy w ktorej
    pracuje, przeszedl rozmowe z pania od HR i odpadl, bo nie znal AIX-a. A to,
    ze wtedy AIX-a u nas jak na lekarstwo bylo, i jego znajomosc jemu nie byla
    potrzebna, to juz szczegol. Ot pani gdzies tam zaslyszala, ze kazdy
    informatyk powinien znac i juz. Of coz dostala w uszy i koles pracuje
    radosnie do dzis (happy end:) Zreszta wystarczy przeczytac ogloszenie typu:
    jezyki programowania takie jak html i cgi. Dalej uwazasz, ze wiedza o czym
    pisza?

    > Mysle ze nie czytasz
    > dokladnie postow i wmawiasz sobie wrogosc ludzi wyksztalconych do tych z
    > nizszym wyksztalceniem .

    Znow sie mylisz, uwaznie czytam posty, na ktore odpowiadam.
    A to ze ty piszesz momentami od czapy, no coz, jakos sie musze do tego
    ustosunkowywac.

> [...]
    > przypominam ze ci co maja wyzsze maja tez srednie a nie na odwrot - wiec

    Gorszy jest czlowiek ktory nie ma nic pracodawcy do zaoferowania. I nie ma
    tu nic do gadania zadna statystyka. Albo posiadasz niezbedne umiejetnosci,
    albo nie i spadowa. Zgadzam sie, ze moze to miec znaczenie, gdy dwoch
    kandydatow umiejetnosci ma zblizone, ale tylko jeden z nich ma wyzsze. Z
    drugiej strony akurat tez z wyzszym moze miec brzydkie rylo, albo
    smierdziec, albo byc pijusem, albo byc przekonanym, ze skoro ma wyzsze, to
    mu sie nalezy, czyli styropian sie klania. Kogo wtedy wybiora? Co mowi na to
    statystyka?

> [...]
    > wiecej) no to juz jest problem tylko "sredniego" ze "wyzszy" ma priorytet

    Jak wyzej - zbyt wiele niewiadomych - wg mnie bedzie to zalezec od
    konkretnej sytuacji.
    /p