PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto umieszczać w CV?

  • 1. Data: 2003-11-02 11:42:28
    Temat: Czy warto umieszczać w CV?
    Od: "Sunvoy" <...@s...pl>

    Witam

    Mam pytanie - czy w CV warto (można) umieszczać informację o pracy dorywczej
    (na czarno).

    Obecnie pracuje na etacie, ale po pracy mam dużo czasu i wykonuje jeszcze
    dodatkowo rysunki w AutoCAD w innym zakładzie. Dzięki temu zdobywam kolejne
    doświadczenie

    Jak się na to zapatrują pracodawcy? Jak to wykorzystać?

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-11-02 13:14:46
    Temat: Re: Czy warto umieszczać w CV?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Mam pytanie - czy w CV warto (można) umieszczać informację o pracy dorywczej
    > (na czarno).

    Absolutnie nie. Wg mnie sugerowalbys w tym momencie lekka nieuczciwosc.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-11-02 13:22:55
    Temat: Odp: Czy warto umieszczać w CV?
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie - czy w CV warto (można) umieszczać informację o pracy
    dorywczej
    > (na czarno).

    Absolutnie nie. Wg mnie sugerowalbys w tym momencie lekka nieuczciwosc.

    A co powiesz na zapis: "lata 1999-2003, Wykonanie szeregu stron WWW za
    pośrednictwem firm YYYY, XXX, ZZZZ"

    z czego za pośrednictwem w/.w firm zostao wykonanych 30% roboty a reszta
    poszła na czarno. Myslisz ze przeglądający to CV pracodawca bedzie szukał
    które z tych prac zostały wykonane jako umowa o dzieło a które na czarno?

    sajmon

  • 4. Data: 2003-11-02 13:42:34
    Temat: Re: Odp: Czy warto umieszczać w CV?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A co powiesz na zapis: "lata 1999-2003, Wykonanie szeregu stron WWW za
    > po?rednictwem firm YYYY, XXX, ZZZZ"

    Twoj wybor czy napiszesz prawde czy nie ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2003-11-02 19:02:10
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    kolejne
    > doświadczenie
    >
    > Jak się na to zapatrują pracodawcy? Jak to wykorzystać?

    jezeli np w jednym zakladzie projektujesz systemy hydrauliczne (teoretyzuje)
    , a wieczorem dla kogos innego robisz projekty z mechaniki , a nowa praca
    jest związana z tym drugi rodzajem dzialalnosci, i zadna z 3 firm ze soba
    nie konkuruje, to ja osobiscie bym nie widzial w tym problemu. Ale
    zdecydowanie doradzam zapis w CV "OKRES NIEUDOKUMENTOWANY" , żeby pracodawca
    nie mial kiedys pretensji, ze go oklamales

    Wojtek

  • 6. Data: 2003-11-03 07:54:57
    Od: "Darek" <p...@p...pl>

    Moim skromnym zdaniem, bezrobocie to nie wina pracowników.
    Jeżeli jest możliwość udokumentowania tego że to prawda, to należy mówić.
    Zawsze można powiedzieć, że praca na czarno była w sprzeczności
    z sumieniem i teraz szuka się legalu, ale i tak nikt nie uwierzy w taką
    uczciwość względem państwa.
    Dariusz Sobala

  • 7. Data: 2003-11-03 14:35:04
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Zawsze można powiedzieć, że praca na czarno była w sprzeczności
    > z sumieniem i teraz szuka się legalu, ale i tak nikt nie uwierzy w taką
    > uczciwość względem państwa.

    Panowie, ale o co chodzi ? Co pracodawce obchodzi Twoje sumienia
    wzgledem pracy na czarno ? Kazdy orze jak moze.
    Napisz, po prostu projekty na zlecenie. Umowy Ci nikt i tak nie karze
    pokazac (bo to twoja prywatna sprawa co i za ile) a projekt
    przeciez zawsze mozesz pokazac, nie ?

    Piszecie tak, jakby chodzilo o rozmowy rozbrojeniowe z czasow zimnej wojny.
    Jak przyjmowalismy do roboty fachowcow, to interesowalo nas, zeby to byli
    FACHOWCY, a jak oni te "fachowosc" zdobyli to sprawa drugorzedna.

    Dla porownania, przemysl sytuacje, masz do wyboru

    1) projektanta stron WWW ktory mowi ze jest niezly bo duzo cwiczyl
    w domu i cwiczenia na laborce tez z tego zaliczyl
    2) tego samego projektanta, ktory dodatkowo ci mowi, ze przez ostatnie
    3 lata wykonal kilka takich projektow dla roznych firm, tyle ze na czarno

    Ktorego wybierasz ?

    pozdrowienia
    MarcinP

  • 8. Data: 2003-11-03 15:12:57
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "Sunvoy" <...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Obecnie pracuje na etacie, ale po pracy mam dużo czasu i wykonuje jeszcze
    > dodatkowo rysunki w AutoCAD w innym zakładzie. Dzięki temu zdobywam

    Powiem tak, jako absolwent jedyne moje doswiadczenie zawodowe to
    doswiadczenie zdobywane podczas roznych prac sezonowych, pracowalem dosc
    duzo za granica, zdobywajac w ten sposob sporo doswiadczenia nietypowego dla
    mojego wyksztalcenia bo jako informatyk czy podczas organizacji roznego
    rodzaju imprez, nie wstydze sie tego ze pracowalem tam bez pozwolenia na
    prace, jestem dumny ze moglem uzyskac doswiadczenie ktore mnie wzbogacilo
    jako potencjalnego pracownika, dlatego tez pisze o tym w cv i jeszcze zaden
    pracodawca nie narzekal, wrecz przeciwnie - na tych z ktorymi mialem
    osobiste spotkania wywieralo to bardzo pozytywne wrazenie.

    Oczywiscie inaczej moze sie na to zapatrywac pracodawca kiedy ma z jednej
    strony studenta z wakacyjna praktyka "na lewo", a inaczej kiedy ma do
    czynienia z profesjonalista pracujacym w zawodzie i robiacym na czarno w
    innych firmach byc moze konkurencyjnych.

    Moim zdaniem nie masz co pisac ze robisz cos na lewo tylko po prostu,
    wykonujesz projekty na zlecenie, w tym i w tym okresie, taki i taki projekt
    i koniec, mozesz dopisac ze wykonywales je jako freelancer i juz ;P

    Teq

  • 9. Data: 2003-11-04 12:32:57
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Twoj wybor czy napiszesz prawde czy nie ...

    Uwazasz, ze napisanie 'doswiadczenie w wykonywaniu rysunkow na AutoCad'
    bedzie klamstwem??

    Kania

  • 10. Data: 2003-11-04 17:31:47
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Uwazasz, ze napisanie 'doswiadczenie w wykonywaniu rysunkow na AutoCad'
    > bedzie klamstwem??

    Oczywiscie ze nie. Dopoki pracodawca nie spyta sie gdzie pan/pani
    zdobyl/a to doswiadczenie ;)

    --
    Krzysiek, Krakow