PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB › Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
  • Data: 2002-07-20 17:06:09
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d39511d.10019037@news.gazeta.pl...
    > Czesc.

    > -Wiesiu bo nie ma o czym dyskutowac.
    > :)
    > Sporo programowalem VB (poczawszy od Quick Basic, skonczywszy na VB 6

    Ja tam nie lubie VB, bo zawsze mie sie kiepsko w nim pisalo ( aczkolwiek
    mocniej uzywalem go tylko pod Accessem ).
    To jezyk bardzo nieladny ( "Basic" ), ale taki Perl tez dosc daleko odbiega
    od standardow. Kazdy z nich ma swoje zastosowanie i uzywanie go poza nim
    jest bez sensu.

    jednakoz VB ma jasne zastosowanie - jako jezyk "pomocniczy" odwolujacy sie
    do roznych
    fragmentow napisanych np. w VC++, wiec trudno od niego wymagac aby
    implementowal rozne standardy.
    Z tego co wiem, to jest stosowany w rozwiazaniach "korporacyjnych" wkasnie w
    powiazaniu z VC++.
    Jak rozumiem teraz bedzie tandem VB .net i C#

    > o VB jest slabo zintegrowany z bazami danych (nie chodzi mi oczywiscie
    > o mozliwosc wysylania kwerend, ale o np. dostosowanie funkcjonalnosci
    > aplikacji do "roli" uzytkownika -ta jak i wiele innych funkcji jest na
    > "dzien dobry" dostepna w Oracle Forms, oczywiscie bez oprogramowania
    > tego na piechote...)

    To akurat trafiles kula w plot - Formsy to akurat cos przystosowane do
    specyfiki bazy danych i to jednej, a nie ogolne narzedzie.
    Zreszta ich funkcjonalnosc pozostawia duzo do zyczenia ....
    A akurat VB calkiem dobrze wspiera bazy danyc, jak na jezyk ogolnego
    zastosowania
    A i sam Oracle raczej stawia na Jave, gdzie z dostepem do baz danych jest
    nawet gorzej niz w VB.

    --
    Jacek