PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w Poznaniu jest jeszcze praca dla informatyka?

  • 1. Data: 2003-05-08 07:50:57
    Temat: Czy w Poznaniu jest jeszcze praca dla informatyka?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    W ogłoszeniach od czasu do czasu pojawiają się oferty pracy dla
    informatyków "z górnej półki". Nie mam kilku certyfikatów, bo mnie na to nie
    stać a moim dotychczasowym pracodawcom to nie przeszkadzało. Teoretycznie z
    moją wiedzą i doświadczeniem mógłbym pracować w niejednej firmie, ale już
    prawie rok siedzę w domu - za stary do pracy, a za młody na emeryturę. Ja
    wiem, że teraz jest coraz większa specjalizacja i nie można być np.
    jednocześnie b.dobrym adminem i b.dobrym programistą, ale specyfika wymagań
    moich dotychczasowych pracodawców wymagała żeby znać się na prawie wszystkim.
    Od programowania, poprzez sprzęt, systemy operacyjne, podstawy DTP i OCR,
    rozwiązywanie codziennych problemów użytkowników, administrowanie systemami i
    siecią, aż po znajomość sytemów wspomagających zarządzanie firmą. Czy kolejne
    roczniki absolwentów w ramach programu pierwsza praca znajdą zatrudnienie, a
    ja z ponad 25-letnim doświadczeniem mam siedzieć w domu aż do emerytury?

  • 2. Data: 2003-05-08 09:09:35
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ja z ponad 25-letnim doświadczeniem mam siedzieć w domu aż do emerytury?

    To i tak bez znaczenia ile masz lat. W calym kraju jest ogolnie bryndza.

  • 3. Data: 2003-05-14 13:44:13
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > ja z ponad 25-letnim doświadczeniem mam siedzieć w domu aż do emerytury?

    Ponieważ mój temat wzbudził marne zainteresowanie, postaram się go nieco
    rozszerzyć, i może uda mi się uzyskać inspirujące odpowiedzi.
    Sądząc po ogłoszeniach pracodawców, na zatrudnienie może liczyć informatyk po
    studiach. Czy informatyk ze średnim może zajmować się tyko komputerami
    prywatnie, a od firmowych wara bo popsuje?

    Marek

  • 4. Data: 2003-05-14 14:00:18
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    <cut>
> [...]
    > studiach. Czy informatyk ze średnim może zajmować się tyko komputerami
    > prywatnie, a od firmowych wara bo popsuje?

    Mozesz mi wierzyc, ze sporo informatykow nie ma wyzszego a jak ma to nie
    kierunkowe - znam takich na peczki - mowie o pracujacych i to w powaznych
    firmach na odpowiedzialnych stanowiskach.
    pozdr

  • 5. Data: 2003-05-15 21:33:48
    Od: "Zenek" <z...@...pl>

> [...]
    > kierunkowe - znam takich na peczki - mowie o pracujacych i to w powaznych
    > firmach na odpowiedzialnych stanowiskach.

    Fakt, ale to zasluga ich wieloletniego doswiadczenia i czasami unikalnych
    umiejetnosci. Jesli ktos startuje w branzy ze srednim nie ma co liczyc na
    sensowna prace. Bez dyplomu renomowanej uczelni i kilku certyfikatow nie ma
    co o tym marzyc.