PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy studia mają sens??? › Re: Czy studia mają sens???
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy studia mają sens???
    Date: Sat, 23 Apr 2005 17:16:10 +0200

    Użytkownik Karol Lipnicki napisał:

    > Powiem co myślę, w dodatku w skrócie: "naucz się czegoś"....
    >
    > Mam 23 lata, znam C++, PHP, Lisp i Javę. Uczyłem się tego od 18 roku
    > życia, a dziś jestem świetnym programistą zarabiającym dobre pieniądze.
    > Papier nigdy nie był mi potrzebny, wszystkiego nauczyłem się samodzielnie.
    > Tobię też tak radzę. Poucz się, zacznij się udzielać i pokaż się światu
    > - wtedy pracodawcy sami się tobą zainteresują, i ty będziesz dyktował
    > warunki. Pamiętaj - to ty robisz karierę, a nie ktoś twoim kosztem.
    > Musisz zainwestować w siebie. Ja przez cztery lata nie byłem na żadnej
> [...]

    To bardzo dobra rada. Zgadzam się z tym. Tylko jest jedno ale. Przy tym
    bezrobociu, trudno jest zacząć karierę w zawodzie. Na pewnym etapie
    człowiekowi nie chce się już pisać programów czy konfigurować jakieś
    serwery tylko dla przyjemności. Po prostu po kilku latach traci się
    motywację. Poza tym trzeba znaleźć sobie jakąś robotę, traktowaną jako
    tymczasową, która zabiera czas. Ja już pracuję (aktualnie nie) w takich
    robotach od 5 lat.

    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl