PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy się w to pchać? › Re: Czy się w to pchać?
    From: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.lang.delphi,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy się w to pchać?
    Date: Fri, 23 May 2003 15:21:37 +0200

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bakvht$bkp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Kiedyś przerabiałem pewien program, który pozostawił mój poprzednik.
    > Przegryzienie się zajęło mi 2 miesiące, z tym, że rzeczy, które sam
    musiałem
    > dorobić, praktycznie nie ingerowały w to, co już było - głównie chodziło o
    > jakieś raporty, zestawienia (baza danych). No i miałem z nim jako taki
    > kontakt. Tu jest trochę inaczej. czy myślisz, że wyjściem byłoby
    > zastrzeżenie, że nie odpowiadam za błędy pozostawione przez poprzedniego
    > autora programu? Osobiście wolałbym napisac swój program, który robiłby to
> [...]

    Możesz próbować zastrzec, ale może to być dosyć trudne w egzekwowaniu, tzn.
    przy każdym błędzie bedzie następowała weryfikacja i wykłucanie się - twój -
    jego. Jest duża szansa, że szybko dojdziesz do wniosku, że szkoda zdrowia.
    Ale istotne jest oczywiście też to jakiej jakości jest kod wyjściowy, a to
    nie jest tak prosto ocenić dopóki się nie zacznie grzebać w kodzie...
    Istotną sprawą jest też odpowiedzialność, czyli co Ci grozi za co... może
    warunki będą na tyle luźne że spokojnie można w to wchodzić.

    W każdym razie ja bym przypilnował dwóch spraw, konkretnej (bardzo) umowy i
    restrykcji w razie opóźnienia... i np. że za każdy znaczący błąd w kodzie
    wyjściowym przysługuje Ci kolejny dzień/dwa na realizację projektu, czy coś
    w tym rodzaju.

    pozdrawiam,
    bacik

    --