PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy się w to pchać? › Re: Czy się w to pchać?
    From: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.lang.delphi,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy się w to pchać?
    Date: Fri, 23 May 2003 12:37:38 +0200

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:baks10$qci$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [..]
    > Mam zatem dylemat, czy się w to pchać. Jeśli wziąłbym to jako osobną umowę
    > (pracuję za marne pieniądze na etacie, a za darmo robić tego nie
    zamierzam),
    > jaka byłaby moja odpowiedzialność za koncowy efekt, a jaka osoby
    zlecającej
    > mi to. Chętnie posłucham rad osób, które przerabiały czyjeś programy - ja
    do
    > tej pory pisałem je sam od początku - jakie jest ryzyko grzebania w czyimś
    > kodzie "w ciemno"

    Jestem można by rzec w dokładnie takiej sytuacji, tyle że ja miałem tylko
    obudować komponent... Powiem wprost, drugi raz czegoś takiego się nie
    podejmę! Chyba, że za jakieś duże pieniądze i z dużą ilością czasu na
    realizację. Sprawa wyglądała prosto, masz tu komponent, a my chcemy żebyś
    napisał program równorzędny lub trochę rozbudowany względem dema tego
    kompoentu. Efekt jest taki, że w czasie pracy okazało się że ten komponent
    ma więcej błędów niż moja tolerancja może objąć, co doprowadziło do takiej
    sytuacji, że ja ciągle poprawiam błędy - średnio na 5 błedów komponentu 1
    drobny mój, i już po prostu chce mi się rzygać jak tylko kolejny raz
    otrzymuję maila. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że jeszcze w trakcie
    musiałem tłumaczyć zleceniodawcy, że umowa była na pisanie programu, a nie
    przebudowę komponentu, że błędy jakie wykrywa to nie są moje błędy tylko
    komponentu itd. itd.

    Podsumowując, ja osobiście podejmowałbym się takiego zadania tylko pod
    następującymi warunkami:
    - odpowiednio długi termin (taki jaki Ci się wydaje x 2 lub 3)
    - odpowiednio duża kasa (cena za którą byś to zrobił... x2 x3..)

    Ww. sprawa jest moim drugim zadaniem jako poprawiacza i chyba ostatnim..

    pozdrawiam,
    bacik

    p.s.
    jeśli jeszcze nigdy nie poprawiałeś/rozwijałeś czyjegoś kodu to naprawdę
    jeszcze nic nie wiesz o tym czym jest indywidualny styl programowania :-))

    --
    DeliX: http://delix.prv.pl - ModemiX, HelpiX, Klawiaturka
    Delphins: http://delphins.republika.pl - Delphi CZaPy [strona prywatna]