PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf? › Re: Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?
    Date: Fri, 27 Nov 2009 09:21:54 +0100

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-11-27, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Word się zakorzenił jako standard biznesowy i trochę jeszcze czasu
    > minie zanim się "odkorzeni". Do firm zajmujących się IT "i okolicami",
    > to pewnie PDF można jeszcze wysyłać bo jest szansa że ktoś kumaty
    > to przeczyta, ale w pozostałych przypadkach doc się wydaje
    > bezpieczniejszy, a zwłaszcza przy kontakcie z HR.

    Nie wiem, ja mam do czynienia głównie z branżą elektroniczną, bankową
    oraz szeroko pojętą informatyką i tam od wieków nie widziałem problemów
    z pdf-em, natomiast spotkałem się z małymi bankami, gdzie dostęp do
    komputerów z windowsem miało jedynie kilku pracowników....
    Pozostali nawet nie wiedzieli na jakim systemie pracują, bo go w
    zasadzie nie widzieli mieli tylko menu, które odpalało przypisane dla
    nich programy, a terminalem mógł być zarówno windows jak i linux, gdyż
    akurat ten system obsługiwał te systemy.

    > I nie przesadzajmy - CV ma na tyle prostą strukturę, że można nawet
    > w Open Office zrobić je czytelne. To nie praca dyplomowa
    > ze skomplikowanymi wykresami i układem tabelarycznym.
    > A Word Viewer/Word 2003 jak ostatnio widziałem potrafił
    > sobie sam zrobić konwersję z docx - jedynie dociągał coś za pierwszym
    > razem ze strony MS i tyle.

    No to ja miałem widać pecha, bo też mi dociągnęło narzędzia, ale jedynie
    na co pozwalały to na konwersję i wyświetlenie we viewarze. Ale jak
    napisałem pewnie miałem pecha, albo przyczyną było to, że pracowałem
    wtedy na windowsie 2000....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl