PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca może umieścić w umowie o pracę .... › Re: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    From: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    Date: Fri, 18 Oct 2002 10:51:33 +0200

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:aoofia$o6t$8@news.onet.pl...

    > Dopóki będzie obowiązywało takie prawo, to bezrobocie nei zniknie.

    I tu się mylisz. Prawo pracy ma znikomy, jeżeli nie żaden wpływ na wielkość
    bezrobocia. Znacznie większy mają np. ponoszone przez pracodawców obciążenia
    podatkowe.
    Zadaniem prawa pracy jest taka regulacja stosunków pracodawca-pracownik, aby
    nie dopuścić do sytuacji, kiedy wygląda to jak prawo dżungli (albo jak w 18
    wieku). A fakt, że prawo pracy chroni interesy pracownika nieco bardziej niż
    pracodawcy wynika z tego, że pracownik stoi na mniej uprzywilejowanej
    pozycji w relacji z pracodawcą.
    Zauważ, że ostatnie nowelizacje kodeksu pracy nie doprowadziły do żadnych
    zmian w temacie bezrobocia.

    > Pracodwacy poważnie traktują pracownikó, jeżeli Ci są towarem ciężko
    > dostępnym.

    Właśnie. O tej dostępności decyduje przede wszystkim wielkość bezrobocia.

    > No i dobrze. A ja taką umowę podpiszę, albo nie, zależnie od mojej woli.

    Jeżeli jesteś niezastąpiony (podobno nie ma ludzi niezastąpionych), to
    możesz sobie wybierać czy podpiszesz czy nie. Albo żyjesz w dużym mieście,
    gdzie możesz sobie wybierać pracodawców (weź pod uwagę, że nie wszyscy
    mieszkają w Warszawie). Jeżeli masz np. na utrzymaniu dzieci i pozostajesz
    bez pracy dłuższy czas, to podpiszesz. A potem nieszczęśliwie skręcisz kark
    i będziesz patrzył, jak twoja rodzina zdycha z głodu. Bo kto przyjmie do
    pracy faceta ze skręconym karkiem? A pracodawca nie wypłaci ci
    chorobowego...
    Inna sprawa, że obowiązujące przepisy są bzdurne. Za chorobowe powinien
    zawsze płacić ZUS (gdyż w tym celu zbiera składki).

    pzdr.
    SławekM