PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości? › Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy polskie uczelnie są oderwane od rzeczywistości?
    Date: Mon, 18 Apr 2005 01:10:49 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > Mnie się wydawało, że w małej firmie zwykle jest jakiś produkt, ktoś
    > go musi zrobić i to jest wartość dodana firmy a nie sam handel.

    Oczywiście. Ale dlaczego produkuje? Bo ktoś zbadał rynek pod względem
    możliwości sprzedaży. Bez sprzedaży można sobie tak dodawać wartość
    dodaną firmy i dodawać...
    Inaczej: ja chcę zrobić biznes (zarobić). Wiem, co się dobrze sprzeda.
    Organizuję odpowiednią produkcję lub usługę i sprzedaję. Nie widzę
    innej możliwości zrobienia biznesu.

    Co nie oznacza, że prezes zarządu musi być akurat handlowcem... Może
    mieć od tego odpowiednich ludzi. On tylko musi umieć sam się sprzedać.
    Ale od możliwości sprzedaży się zaczyna i na sprzedaży kończy. A co w
    środku? To, co dobrze łączy się z końcem ;). W sumie nie ma znaczenia
    jaki to będzie biznes, byle dawał kasę.
    I nie mylić tekstu z uznaniem "środka" za nieważny. Im mam więcej na
    ten biznes, tym lepszy będzie produkt lub usługa. No i pomysł też się
    liczy. Czasem coś mądrego można wymyślić i dopiero potem sprawdzać,
    czy to się sprzeda. Ale produkcja/usługa i tak nie ruszy, jeśli
    miałoby się nie sprzedawać.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej